Bij de eerste kopers kregen we te horen dat de financiering bijna rond was.
Op een vrijdag krijgen we een telefoontje van onze makelaar of wij de kopers nog een week uitstel kunnen geven, omdat de kopers nog in afwachting waren van een document. Meteen na het weekend op een maandag worden we door de collega van onze makelaar gebeld dat het financieel niet rond is.
Heel vreemd, dat het in een weekend opeens niet rond is terwijl er een paar dagen daarvoor wordt gevraagd of wij de kopers nog een week uitstel willen geven voor de eind datum van de ontbindende voorwaarden.
Bij de tweede koper is het uiteindelijk wel gelukt, maar dit traject was ook een drama. Deze koper kreeg ook uitstel, omdat de financiering niet rond kon komen voor de eind datum. De informatie die wij steeds kregen van onze makelaar over de voortgang was niet echt concreet. Elke keer was het een andere bewijsstuk dat er ontbrak. Deze koper had zelfs een aankoopmakelaar die hem bijstond.
Maar de communicatie tussen onze makelaar en ons was echt slecht. Wij moesten op een gegeven moment na de zoveelste uitstel (4 keer) met het verzoek komen voor een vergoeding van de koper, dit kwam niet eens van de makelaar zelf af. Dit hebben wij uiteindelijk gekregen.
Men heeft totaal niet het inlevingsvermogen in wat wij allemaal hebben meegemaakt. Telkens was het geef de koper nog een week, alsof dat ons niets koste.
-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
Reactie:
Er wordt niet gereageerd op mijn verklaring bij de ontbinding van de eerste kopers. In plaats daarvan fietst men direct door naar de tweede koper.
Natuurlijk plaatsen mensen positieve reacties als de verkoop goed is gegaan. Maar men mag ook weten hoe makelaars zijn als het allemaal niet zo soepel verloopt. Daar gaat mijn reactie precies over.
De huizenmarkt is veranderd en daar kunnen sommige makelaars niet mee om gaan.
Read full review
Close review