Het contact was in het begin prettig en samen hebben we een strategie bepaald. Er werd gebruik gemaakt van het systeem Move waarin alles gedocumenteerd wordt. Er is echter niet duidelijk vermeld dat alles definitief is als je het daar er in zet, terwijl ook nog gevraagd is of er achteraf nog zaken veranderd konden worden.
Samen met de styliste hebben we ons huis onder handen genomen en heel veel aangepast om het huis zo goed mogelijk verkoopbaar te maken. Het hele huis was bijna opnieuw geverfd.
De begeleidende tekst die in eerste instantie geleverd was stond vol met fouten en niet lopende zinnen. Er werd aangegeven dat de boiler huur was, terwijl dat nergens naar voren is gekomen, het was de verkeerde verdieping en ga zo maar door. Wij hebben hier heel veel aanpassingen moeten doen, dat we beide dachten dat we het beter zelf hadden kunnen doen maar er op vertrouwde dat zij wist wat ze deed.
Bij de bezichtigingen was het contact goed en werden we via whatsapp op de hoogte gehouden. Er werd duidelijk aangegeven wat voor soort mensen het waren.
In ons geval hadden we maar 1 bod wat onder de vraagprijs was en er werd naar toegestuurd om het maar aan te nemen. Na overleg hebben we aangegeven dat we het iets hoger wilde hebben en is er uiteindelijk 2000 bij het bod gekomen als het inclusief de zaken zou zijn de op de lijst van zaken stonden.
Bij het opstellen van de koopovereenkomst kwam bij ons naar voren dat de service kosten 254 was, terwijl het 254,32 was. Wij hebben aangegeven dat we het belangrijk vonden dat het overeen kwam met de werkelijkheid. Dat bedrag is in het 2de concept aangepast. Echter heeft de koper gevraagd om de kosten te splitsen en stond in het 2de concept servicekosten 254,32 (servicekosten 180,32 + stookkosten 74).
Dit kon dus achteraf niet. Er is mij nooit gevraagd of de stookkosten bij de servicekosten in zaten of niet. Dit wordt dus uit het systeem uit move gehaald waar ik in het verkeerde vakje het bedrag heb ingevuld. Dat betekend dat het vakje met de servicekosten nooit zijn ingevuld en zijn volgens Dina geïnterpreteerd.
6 dagen voor de overdracht heeft de koper mij beschuldigd van dwaling en wilde en vergoeding. Hier kwamen pas achter de fout die was opgetreden. Volgens Dina was alles mijn fout en werd er nul schuld aan haar zelf toegedicht en om de koop toch nog door te laten gaan om meer dan 6200 van de prijs te halen.
Read full review
Close review