Zo presenteer je je kantoor op een onderscheidende manier op funda
Val op met je objecten, een unieke profielpagina en advertenties
Vrijwel alle makelaars zijn actief op funda. Hoe spring je er dan uit? En hoe laat je aan potentiële klanten op funda zien wat voor soort makelaar jij bent?
Potentiële klanten kunnen op funda op verschillende manieren in aanraking komen met jouw kantoor. Het onderscheidend vermogen van jouw kantoor en het succesvol presenteren daarvan zit ‘m uiteindelijk in de manier waarop je funda en die mogelijkheden gebruikt.
Grofweg zijn er drie manieren om de unieke eigenschappen van jouw kantoor onder de aandacht te brengen: door de manier waarop je je objecten presenteert, via je profielpagina en door te adverteren.
1. Onderscheid je via je objectpresentatie
Een belangrijk deel van de identiteit van je kantoor zit verankerd in de manier waarop je jouw objecten presenteert. Dat begint met hoe je een woning omschrijft en in beeld brengt. DSTRCT Makelaars heeft bijvoorbeeld een portefeuille met vrij specifieke objecten die het kantoor altijd op dezelfde, herkenbare manier laat fotograferen: strak, luxueus, met oog voor design en detail. Een stijl die naadloos aansluit bij hun strakke website en logo en die je terugziet in al hun objectplaatsingen.
Gebruik ook in de tekst altijd dezelfde stijl
Daarnaast kun je je object promoten met een Premium-plaatsing of losse Blikvanger, waarmee niet alleen je object, maar ook je logo tussen de zoekresultaten opvalt. Het onderscheidend vermogen zit hier niet alleen in de foto’s die je uitlicht, maar ook in de tekst die je gebruikt om bijvoorbeeld een unieke eigenschap van het huis te benoemen. Sommige makelaars gebruiken hiervoor altijd dezelfde stijl, bijvoorbeeld door elk kort zinnetje te eindigen met een uitroepteken.
Ga voor maximale zichtbaarheid voor jouw object.
Vergroot je bereik met 141% en krijg tot wel 51% meer views.
Tot slot kun je jezelf letterlijk laten zien met een persoonlijk contactblok op je objectpagina’s. Dit is onderdeel van Kantoorprofiel Pro en maakt de kennismaking met potentiële klanten laagdrempeliger. Ook hier kun je eenheid en een eigen, kenmerkende stijl toepassen door de medewerkers van jouw kantoor altijd op dezelfde manier te laten fotograferen.
2. Laat je unieke eigenschappen zien op je profielpagina
Je profielpagina op funda is bij uitstek de plek om potentiële klanten direct een goede indruk te geven van jouw kantoor. Met Kantoorprogiel Pro is het mogelijk om naast een headerfoto ook unieke kenmerken aan je profielpagina toe te voegen, zoals specialisaties die onder je diensten vallen en waarmee jij je onderscheidt. Heb je bijvoorbeeld een eigen verhuisbus, een conciërgeservice of een stylist in dienst? Laat deze onderscheidende services dan terugkomen op je profielpagina, want lang niet alle makelaars bieden ze aan en dus vallen ze op tussen de gebruikelijke diensten.
Benieuwd hoe andere makelaars het aanpakken? Kijk eens naar de kantoorpagina van Alpha Makelaardij in Gouda. Door het headerbeeld bovenin en de tekst krijg je direct het gevoel dat je met enthousiaste en ondernemende vrouwen te maken hebt.
Maak je objectpresentatie persoonlijker met Kantoorprofiel Pro
Voeg een persoonlijk contactblok toe en verhoog de interactie met zoekers.
3. Breng je kantoor onder de aandacht met een advertentie
Ben je lid van een branchevereniging? Dan heb je de mogelijkheid om je kantoor extra onder de aandacht te brengen met een advertentie. Dat kan op verschillende manieren: met een Podiumplaats, MakelaarAd of een maatwerkcampagne. Die laatste twee zijn alleen beschikbaar voor NVM-makelaars. Het verschil tussen de advertenties zit ‘m onder meer in de in de mate van begeleiding door funda en het doel dat je wilt bereiken, maar op alle drie de manieren kun je laten zien wat jouw kantoor uniek maakt.
Podiumplaats: hiermee kun je je kantoor met een voor jouw typerende tekst en foto laten zien onderaan de resultatenpagina van een regio naar keuze. Zo vergroot je direct je naamsbekendheid en de kans op contactaanvragen.
MakelaarAd: bij deze advertentie, die tussen het aanbod op funda staat, heb je meer invloed op de vormgeving. Benoem waar jouw kantoor in uitblinkt – bijvoorbeeld: ‘We hebben al tachtig jaar ervaring’ – en kies bij voorkeur voor een kleurrijk beeld, dat goed opvalt tussen het woningaanbod in de resultatenlijst.
Maatwerkcampagne: de banners van een maatwerkcampage ontwerp je zelf of laat je door funda maken. Je kunt ze onder de aandacht brengen van een specifieke groep zoekers en daar ook je boodschap op afstemmen. Zo laat je zoekers in een buurt naar keuze bijvoorbeeld weten dat jij deze omgeving als geen ander kent. Of mensen die naar huizen boven de 1.000.000 euro kijken dat jij dé specialist bent in luxe vastgoed.
Welk soort advertenties scoort het beste op funda?
Waarom scoort de ene advertentiecampagne op funda beter dan de andere? En hoe gebruikt u deze inzichten in uw voordeel?