7 tips voor meer zichtbaarheid van jouw kantoor op funda in business

- 1 minuten leestijd

Speel jezelf in de kijker met Podiumplaats

Nieuwe opdrachten krijgen via funda in business? Daar kan je zelf meer invloed op uitoefenen dan je wellicht denkt. Met Podiumplaats breng je jouw kantoor op relevante plekken onder de aandacht van een miljoenenpubliek. We geven tips om je advertentie meer te laten opvallen.

  1. Benoem je unieke eigenschappen

    Als geen ander weet jij waarom jouw klanten juist bij joúw kantoor naar binnen lopen. Of het nu vanwege je grote netwerk is, of je specifieke kennis, profileer deze unieke eigenschap nadrukkelijk in je advertentietekst. Geven klanten aan dat ze vanwege jouw servicegerichtheid bij je aankloppen, dan kies je voor een tekst als ‘Wij zetten graag een stapje extra’. Vraag bestaande klanten waarom ze voor jou gekozen hebben en of jullie samenwerking naar volle tevredenheid is verlopen. Hun uitspraken kan je gebruiken voor Podiumplaats.

  2. Spreek persoonlijk aan

    Door je potentiële klant in je advertentie persoonlijk/letterlijk aan te spreken, wordt deze nieuwsgieriger en vergroot je de kans dat hij of zij doorklikt naar jouw profielpagina. Zo kan je bijvoorbeeld een tekst gebruiken als ‘We ontvangen jou graag op ons kantoor’ of ‘Wanneer ontmoeten we je op ons kantoor?’.

  3. Speel in op actualiteiten

    Je advertentie op funda in business neem je steeds per maand af. Dit geeft jou de kans op actualiteiten in te spelen die voor jouw doelgroep belangrijk zijn. Zo kan je in tijden van economische groei kiezen voor een tekst als ‘Groei je uit jouw huidige kantoor? Wij helpen je verder’. Of speel in op de toenemende vraag naar flexibele bedrijfsruimtes met een zin als ‘Behoefte aan een flexibel in te delen kantoor?’. Ook kan je inhaken op de tijd van het jaar, door in het najaar bijvoorbeeld ‘Start jij het nieuwe jaar met een nieuwjaarsborrel in een nieuw kantoor?’ als tekst te gebruiken.

  4. Voeg een duidelijke call to action toe

    In de wereld van digitale marketing draait alles om de uiteindelijke call to action (CTA). Oftewel: welke actie wil je dat een potentiële klant na het zien van de advertentie of uiting verricht? Je advertentie linkt standaard door naar je profielpagina op funda in business, waar je de potentiële klant kunt overtuigen met een sterke kantooromschrijving en aanvullende media. De kunst is om een CTA te schrijven die precies de gewenste vervolgactie afdwingt. Bij Podiumplaats kan je denken aan een tekst als ‘Bekijk hier wat ons uniek maakt’ of ‘Bekijk onze bedrijfsvideo’. Op je profielpagina is het vervolgens de kunst om de klant tot een contactaanvraag te verleiden.

  5. Wees relevant en speel in op de behoefte van de klant

    Jouw Podiumplaats is te zien bij de zoekresultatenlijst van objecten en bij ‘Zoek een bedrijfsmakelaar’. Bezoekers van deze pagina’s hebben een bepaalde informatiebehoefte, waar jij slim op in kunt spelen. Zo zijn zoekers naar een winkelruimte vaak ook op zoek naar een verhuurmakelaar voor die bedrijfspanden. Laat zien dat jij dé expert bent voor beleggers van retailpanden. Hiermee zorg je dat jouw kantoor top of mind is en blijft. De potentiële klant herkent je sneller, wat de kans vergroot dat deze daadwerkelijk een opdracht bij jouw kantoor plaatst.

  6. Zorg voor een herkenbaar beeld

    Het is mogelijk om een headerbeeld toe te voegen aan jouw advertentie. Zorg dat deze goed past bij wat je als kantoor wil uitstralen. Medewerkers in pak wekken bijvoorbeeld een professionele, maar formele/zakelijke indruk. Ben je gespecialiseerd in bijzondere winkelpanden? Laat die dan zien.

  7. Zet je reviews aan

    Eén van de belangrijkste aspecten waarop zoekers hun keuze voor een bedrijfsmakelaar op baseren zijn de ervaringen van andere klanten. Zorg er daarom voor dat je reviews verzamelt via funda in business. Jouw gemiddelde cijfer wordt dan ook getoond in je advertentie en zoekers die doorklikken naar je profielpagina kunnen daar lezen hoe je aan dat cijfer gekomen bent. Heb je een bijzonder hoge score? Benadruk die dan nog extra in jouw advertentietekst en verleid de zoeker om verder te klikken met een tekst als 'Benieuwd waarom klanten ons zo hoog waarderen? Lees het hier!'.

Funda Product
Pak jouw podium op funda in business

Met een Podiumplaats bouw je aan je merk en vergroot je de kans op contactaanvragen.

Vertel me meer >