Adverteren, waarom zou je?

- 2 minuten leestijd

8 redenen waarom je online zichtbaar wilt zijn

Aan de basis van elke geslaagde transactie staat goed contact met de doelgroep. Want ook met een groot netwerk en in een gunstige markt is gericht adverteren essentieel: zo laat je als vastgoedadviseur potentiële klanten zien hoe je hun wensen kunt vervullen. Online adverteren geeft je hierbij de meeste opties en flexibiliteit. Hoe zichtbaar is jouw kantoor online?

Door te adverteren komt je bedrijfsnaam vaker voorbij, kun je jezelf onderscheiden en je omzet verhogen. Wat online advertenties zo interessant maakt, is dat je investering meetbaar is: je ziet precies wat jouw doelgroep aanspreekt en in welke mate.

Net zo belangrijk als de advertentie is de pagina waar de potentiële klant naar doorklikt. Wat er op deze landingspagina gebeurt, kun je monitoren: je kunt de resultaten van advertenties bijhouden in funda desk. Met die data en inzichten kun je je website en communicatie verder optimaliseren.

Redenen voor online adverteren

Er zijn nog meer redenen om voor online adverteren te kiezen:

  1. Je blijft in beeld

    Hoe bekend je bedrijf ook is, weten mensen ook direct waar het voor staat? Waarom jij betere oplossingen biedt dan je concurrenten? En waarvoor ze precies bij jou terechtkunnen? Met adverteren zorg je ervoor dat je in beeld blijft, zodat ze aan jou denken bij hun volgende stap.

  2. Betrouwbaarder imago

    Als potentiële klanten weten wat je te bieden hebt en wat je zoal hebt bereikt, zijn ze eerder geneigd je te vertrouwen. Dat verhaal kun je zelf vertellen, maar het is krachtiger wanneer je klanten dat doen. Wees niet te bescheiden, maar deel je successen! Dat maakt je imago betrouwbaar.

  3. Je bereikt specifieke doelgroepen

    Online adverteren geeft je de kans om je op specifieke groepen mensen te richten. Door je boodschap af te stemmen op een bepaalde doelgroep, kan je potentiële klant of samenwerkingspartner beter beoordelen of jullie bij elkaar passen. Dan wordt de beslissing om met je in zee te gaan gemakkelijker genomen.

  4. Je genereert meer leads

    Het kan zijn dat mensen wel belangstelling hebben voor jouw aanbod, maar zich dat pas realiseren wanneer ze je advertentie zien. Door je marketingstrategie te richten op specifieke doelgroepen bereik je ook de twijfelaars. In een persoonlijk gesprek kun je ze vervolgens aan je binden.

  5. Het zorgt voor continuïteit

    Jouw klant sluit waarschijnlijk niet dagelijks een vastgoedtransactie, maar jij wilt wel doorlopend zakendoen. Door te adverteren verzeker je je ervan dat mensen steeds aan je diensten herinnerd worden, waardoor ze je eerder zullen inschakelen wanneer ze iets nodig hebben. Dit levert jou een continue stroom van kansen op.

  6. Je bent digitaal beter vindbaar

    De meeste mensen die iets willen weten van je bedrijf beginnen hun zoektocht online. Zet je merk digitaal dus op de juiste manier neer: zorg voor een gebruiksvriendelijke website met relevante en actuele content en leid potentiële klanten er met online advertenties naartoe. Digitale zichtbaarheid maakt je bedrijf 24/7 toegankelijk en aantrekkelijk.

  7. Je bouwt een band op met klanten

    Door online aanwezig en klantgericht te zijn laat je niet alleen je goede klantenservice zien, maar bouw je ook een band op met je netwerk. En kun je potentiële klanten enthousiast maken met positieve reviews van je huidige klanten. Maak social media onderdeel van je online marketingstrategie: hier toon je als bedrijf je gezicht, visie en eigenheid.

  8. Je kunt je doelgroep inspireren

    Heb je een update, nieuw product of evenement? Wil je een marktontwikkeling duiden? Deel het niet alleen via je vaste communicatiekanalen, maar ook in online advertenties. Door je doelgroep proactief te informeren breng je hen op ideeën en leid je hen naar je toe, zonder dat ze zelf hoeven zoeken.

Funda maakt het makkelijk

Het mag duidelijk zijn: adverteren loont. Maar hoe begin je? Eerst moet je weten wat je doel is en waar de doelgroep die je wilt bereiken zich bevindt. Als je weet hoe en waar zij zoeken, kun je met enige handigheid je advertentie gericht onder de aandacht brengen van specifieke groepen mensen.

De makkelijkste en doeltreffendste manier om direct een relevant miljoenenpubliek te bereiken is adverteren op funda in business. Hier bevinden zich zowel geïnteresseerden in te koop staande objecten als mensen die op zoek zijn naar een bedrijfsmakelaar. Je kunt bovendien segmenteren binnen een bepaalde regio. Zo kun je dus heel gericht adverteren. Succes!

Stel direct je advertentie in via funda desk

Een Podiumplaats-advertentie onder ‘Zoek een bedrijfsmakelaar’ krijgt 4 tot 5 keer meer kliks dan een LinkedIn-advertentie.

Bestel in funda desk