Betere resultaten met doelgerichte advertenties
- 3 minuten leestijdZo trekt u meer bezoekers naar uw profielpagina
Is uw profielpagina op funda in business optimaal ingericht? Dan kunt u nu zoekers converteren tot klanten, mits die zoekers uw pagina weten te vinden. Adverteren helpt hierbij. Wat moet u doen voor het beste resultaat?
Funda in business is niet alleen dé plek voor zakelijke klanten om een bedrijfspand te vinden, maar ze zoeken er ook bedrijfsmakelaars. Het is daarom belangrijk dat uw kantoor op funda in business goed zichtbaar is én gevonden wordt.
Adverteren is een effectieve manier om meer publiek naar uw kantoorpagina te trekken. Dit kan via onze MakelaarAd Plus of Podiumplaats. Maar bedenk eerst wat uw doel is: een grotere naamsbekendheid? Of meer contactaanvragen? Als u weet wat u wilt bereiken, kunt u hier met behulp van uw kantoor- en advertentiestatistieken gerichter op sturen.
Grotere naamsbekendheid
Met Podiumplaats werkt u op een eenvoudige manier aan uw naamsbekendheid binnen een bepaald zoekgebied. ‘Als u adverteert om uw naamsbekendheid te verhogen, wilt u vooral zichtbaar zijn. In uw advertentiestatistieken moet u dan kijken hoe vaak uw advertentie is vertoond,’ vertelt accountmanager Sef van Vlijmen van funda. Regelmatig helpt hij bedrijfsmakelaars bij het kiezen van de juiste advertentie. Want een succesvolle naamsbekendheidcampagne draait om de kracht van de herhaling, weet Sef. Hoe vaker uw naam opduikt in de zoekresultatenlijst van een potentiële klant, des de groter de kans dat die mensen uw kantoornaam onthouden.
Met Kantoorprofiel Pro verschijnt u hoger in de zoekresultatenlijst
Een andere manier om uw naamsbekendheid op funda in business te vergroten, is bijvoorbeeld Blikvanger: uw logo verschijnt dan in beeld in de objectresultatenlijst. En met Kantoorprofiel Pro krijgt u een opvallend contactblok op de objectpagina’s, wat meer verkeer naar uw profielpagina kan opleveren. Bovendien verschijnt u met Kantoorprofiel Pro hoger in de bedrijfsmakelaar-zoekresultatenlijst.
Klikratio
In de kantoorstatistieken ziet u of uw inspanningen effect hebben: neemt het aantal keer dat uw profielpagina is bekeken toe en leidt dit ook tot meer contactaanvragen? ‘Uw succes meet u door op basis van uw advertentiestatistieken de klikratio te berekenen,’ legt Sef uit. ‘Ofwel: hoeveel procent van de mensen die uw advertentie zien, klikken hier ook op?’
U berekent uw klikratio door het totaal aantal klikken te delen door het totaal aantal vertoningen en dit te vermenigvuldigen met honderd. ‘Stel dat uw advertentie door 100.000 mensen is gezien en 100 mensen klikken er daadwerkelijk op, dan is de klikratio 0,1%.’
Indicator voor kansen
Een belangrijk verschil tussen adverteren op funda in business en adverteren op bijvoorbeeld Facebook of bushokjes, is dat u op funda in business direct de juiste doelgroep bereikt: de zoekers naar commercieel vastgoed, beleggers en potentiële verkopers of verhuurders. Omdat u zich zo specifiek richt op een kleine groep mensen die daadwerkelijk wil (ver)kopen of (ver)huren, ligt het aantal kliks vanzelfsprekend lager, maar zijn ze wél relevanter.
'Staar u niet blind op een percentage, maar gebruik de klikratio als indicator van wat het beste werkt'
Sef: ‘Met één goede opdrachtgever heeft u een campagnebudget er vaak al uit. Staar u dus niet blind op een percentage, maar gebruik dit als uitgangspunt om verder te onderzoeken waar kansen liggen. De klikratio is een goede indicator van wat het beste werkt. Bijvoorbeeld of een andere advertentietekst of afbeelding een betere score oplevert.’
Maatwerkcampagne
Zijn uw kantooridentiteit en dienstverlening gericht op een specifieke sector, bijvoorbeeld winkelpanden? Een maatwerkcampagne op funda in business is dan dé manier om zo’n doelgroep met een gerichte boodschap te bereiken. Sef: ‘Dit levert vaak veel meer op dan met hagel te schieten. Ik vertel geïnteresseerde bedrijfsmakelaars graag over alle mogelijkheden!’
MakelaarAd Plus
Bereik in één klap een groot publiek voor uw kantoor. Meer over dit product >