5 tips voor meer zichtbaarheid van je kantoor op funda

1 minuten leestijd

Speel jezelf in de kijker met Podiumplaats

Nieuwe aan- of verkoopopdrachten krijgen via funda? Daar kun je zelf meer invloed op uitoefenen dan je wellicht denkt. Met Podiumplaats breng je je kantoor met een visueel herkenbare advertentie op relevante plekken onder de aandacht van bezoekers. Je stelt deze advertentie gemakkelijk zelf in via de funda desk. We geven een aantal tips om je optimaal te profileren.

  1. Benoem je unieke eigenschappen

    Als geen ander weet jij waarom potentiële klanten juist bij jouw kantoor naar binnen lopen. Of het nu bijvoorbeeld vanwege je jarenlange ervaring of innovatieve manier van werken is, profileer je unieke eigenschap nadrukkelijk in je advertentietekst. Geven klanten aan dat ze vanwege je servicegerichtheid bij je aankloppen? Kies voor een tekst als ‘Wij zetten graag een stapje extra’. Vraag ook aan bestaande klanten waarom ze voor je gekozen hebben en of je samenwerking naar volle tevredenheid is verlopen. Hun uitspraken kun je inzetten in Podiumplaats.

  2. Spreek persoonlijk aan

    Door je potentiële klant in je advertentie persoonlijk/letterlijk aan te spreken, wordt deze nieuwsgieriger en vergroot je de kans dat hij of zij doorklikt naar je pagina. Zo kun je bijvoorbeeld een tekst gebruiken als ‘We ontvangen je graag op ons kantoor’ of ‘Wanneer ontmoeten we je op ons kantoor?’. Doe dit bijvoorbeeld in combinatie met een foto van jullie team.

  3. Speel in op actualiteiten

    Een campagne via de funda desk loopt standaard een maand. Dit geeft je de kans op actualiteiten in te spelen die voor je doelgroep belangrijk zijn. Zo kun je in de zomerperiode kiezen voor een tekst als ‘Wordt dit de zomer van je verhuizing?’. In het vierde kwartaal speel je juist weer in op de naderende jaarwisseling met ‘Nog voor het nieuwe jaar een nieuw huis?’. Pas ook de foto die je gebruikt aan op het seizoen.

  4. Voeg een duidelijke, digitale call to action toe

    In de wereld van digitale marketing draait alles om de uiteindelijke call to action (CTA). Oftewel: welke actie wil je dat een potentiële klant verricht na het zien van je advertentie? Dit kan bijvoorbeeld verdere oriëntatie op je Kantoorprofiel Pro-pagina zijn, waar je de potentiële klant overtuigt met een sterke kantooromschrijving en aanvullende media. De kunst is om een CTA-tekst te maken die precies de gewenste vervolgactie afdwingt. Bij Podiumplaats kun je denken aan een tekst als ‘Bekijk hier wat ons uniek maakt’ of ‘Bekijk onze bedrijfsvideo’.

  5. Wees relevant en speel in op de behoefte van de consument

    Jouw Podiumplaats is te zien op drie relevante plekken op funda, waaronder de buurtpagina’s. Bezoekers van deze pagina’s hebben een bepaalde informatiebehoefte, waar je slim op in kunt spelen. Een doorstromer die in een bepaalde buurt op zoek is naar een woning, verkoopt er mogelijk ook een in dezelfde omgeving. Laat zien dat jij dé lokale expert bent en deel bijvoorbeeld een interessant feitje over de betreffende buurt. Zo is en blijft je kantoor top of mind. Omdat de potentiële klant je sneller herkent, wordt de kans groter dat hij of zij daadwerkelijk een opdracht bij je wil plaatsen.

Hulp nodig bij het instellen van Podiumplaats?

Bekijk veelgestelde vragen