Kantoorprofiel als visitekaartje
Zó maak je een goede indruk
Funda is allang niet meer alleen de plaats waar mensen zoeken naar een nieuwe woning. Consumenten gebruiken het platform ook om een passende makelaar te vinden, bijvoorbeeld voor de aan- of verkoop van hun huis, of voor een taxatie. En omdat funda maandelijks tussen de 4 en 5 miljoen bezoekers trekt, is het misschien wel de belangrijkste plek om met je makelaarskantoor aanwezig te zijn.
Zeker als je bedenkt dat dat miljoenenpubliek enorm relevant is: 53% staat ervoor open om binnen nu en twee jaar te verhuizen. Volgens de laatste cijfers is ongeveer één op de drie zoekers op funda van plan om daarbij een aankoopmakelaar in te schakelen. Nog eens 38% twijfelt er nog over. Hoewel hun aandacht op het platform in eerste instantie gericht is op het woningaanbod, zijn ze tegelijkertijd ook bezig zich te oriënteren op makelaars. Voor hulp bij aankoop, of voor de verkoop van hun huidige woning. Daarbij komen ze de kantoren van makelaars die zich goed profileren, regelmatig tegen.
Zoektocht naar makelaars start op funda
Wist je dat van alle consumenten die online zoeken naar een makelaar, maar liefst 53% die zoektocht op funda start? Dat geldt ook voor verkopers, die nog veel vaker een makelaar inschakelen dan kopers. Hoe zorg je er als makelaar dan voor dat het visitekaartje dat jij bij die potentiële klanten achterlaat, zo positief mogelijk is? We geven je drie aandachtspunten.
1. Positieve beeldvorming
In de huidige markt kopen de meeste mensen eerst een huis en zetten ze daarna hun eigen huis te koop. Tijdens de zoektocht geven de manier van presenteren en de beschrijving op funda hen een beeld van verkopende makelaars. Bij een positief beeld is de kans groot dat ze aan deze makelaars denken wanneer ze zelf hun woning gaan verkopen.
2. Houvast en vertrouwen
Uit onze gebruikerstesten met consumenten blijkt dat toekomstige verkopers zoeken naar makelaars die ervaring hebben met de verkoop van soortgelijke woningen in hun buurt. Soms zoeken ze makelaars die ze van naam kennen van tekoopborden in de buurt, soms horen ze van buren en bekenden over hun verkoopervaringen. Daarnaast zoeken ze bewust naar informatie over makelaars via funda en zoekmachines als Google.
Ze zoeken naar een makelaar die weet wat hun woning waard is en hoe die woning het best in de markt gezet kan worden
Op funda checken ze hoeveel woningen makelaars in de buurt hebben verkocht en wat voor soort woningen dat zijn. Ze zijn op zoek naar houvast en vertrouwen dat de makelaar weet wat hun woning waard is en hoe die woning het best in de markt gezet kan worden. Daarvoor zoeken ze informatie die duidt op ervaring en expertise van het kantoor. Ook nemen ze daarin de beoordelingen van anderen mee.
3. Optimale kantoorpagina
Met je aanwezigheid op funda bereik je een relevante doelgroep op het juiste moment in hun zoekproces. Met een unieke kantoorpagina onderscheid je je van andere makelaars in je gebied. Op die pagina kan je je huidige aanbod tonen, je makelaarsbeoordelingen laten zien en een pakkende slogan toevoegen aan je presentatie.
Om dat bereik om te zetten in leads biedt funda je bovendien de mogelijkheid jouw kantoor optimaal te presenteren met aantrekkelijke foto’s en video's, een wervende kantooromschrijving en een kantoorkleur. Bovendien geef je jouw kantoor letterlijk een gezicht door ook je medewerkers te tonen aan het publiek. Zo krijgen bezoekers een goede eerste indruk van je kantoor. Daarnaast kun je je eventuele specialisaties en aanpak beschrijven.
Geef je kantoor een gezicht met Kantoorprofiel Pro
Met een onderscheidende kantoorpagina laat je klanten zien wat jouw meerwaarde is en wat jouw kantoor uniek maakt.