Meetbaar beter in beeld met advertenties
- 3 minuten leestijd‘Met MakelaarAd kom je op de vierde plek te staan’
Fehse Makelaardij is een van de grootste makelaarskantoren in de regio Drenthe. Het full service familiebedrijf maakt regelmatig gebruik van MakelaarAd. Gevraagd naar zijn ervaring zegt Wouter Fehse: ‘We willen top of mind zijn en daar besteden we budget en aandacht aan. Met een MakelaarAd kom je bovenin te staan, daar wil je staan!’
Samen met zijn vader vormt Wouter Fehse de directie van het Fehse Makelaardij. Vanuit Havelte bedienen de makelaars de regio’s Zuidwest Drenthe, Kop van Overijssel en Zuidoost Friesland. Wouter Fehse is duidelijk een man van doelen en resultaten. Hij vertelt: ‘Vroeger gebruikten we de Makelaar in de buurt advertentie (nu Podiumplaats advertentie, red.), dat was toen de enige optie. Maar het nadeel daarvan was dat je onder aan de pagina verschijnt met je kantoor. Toen MakelaarAd als mogelijkheid kwam zijn we gestopt met de Makelaar in de buurt advertentie. Fehse Makelaardij wil top of mind zijn en besteedt daar budget en aandacht aan. Met de MakelaarAd kom je bovenin te staan, op de vierde plek tussen het aanbod waar de klant naar op zoek is. Daar wil je staan!'
Elke regio een eigen banner
‘We wilden meer doorkliks naar onze website,’ vervolgt Fehse. ‘Bij MakelaarAd is dat duidelijk veel beter, we meten alles wat we doen. Wij werken hier in verschillende regio’s. Per regio bekijken we welke doelgroep we willen bereiken met welke boodschap en maken we verschillende banners. Per banner kunnen we variëren in onze uiting en vervolgens zien we wat het resultaat is. Dat houden we ook bij. Eigenlijk houden we alles bij,’ grinnikt Fehse.
Warme landing
Bij het instellen van een MakelaarAd kun je zelf aangeven waar je de klant naartoe wil leiden via een link aan de tekst ‘Meer informatie over deze makelaar’. Gevraagd waar de potentiële klanten naartoe worden geleid, antwoordt Fehse: ‘We zorgen altijd voor een landing op een relevante pagina. Stel de advertentie gaat over het verkrijgen van inzicht van je overwaarde. Dan laten we klanten landen op onze webpagina met een tool waar je de waarde van je woning kunt berekenen. Zo krijgt elke banner zijn specifieke landingspagina en een warme landing.’
‘We houden continu in de gaten hoeveel bezoekers op onze landingpage belanden’
Fehse onderstreept het belang van het goed in beeld hebben van je doelgroep. ‘We zijn altijd bewust van wie we willen targeten en wat we ermee willen bereiken.’ Hij voegt eraan toe dat Fehse Makelaardij werkt met langetermijndoelen. ‘Adverteren moet je niet doen voor de korte termijn, maar voor een langere periode. We houden continu in de gaten hoeveel bezoekers op onze landingpage belanden. Dan kun je pas concluderen welke advertentie het best werkt bij welke doelgroep. Dat doen wij ook. We maken tegelijkertijd ook gebruik van Facebook-campagnes. Dat is onderdeel van onze marketingstrategie.’
Meten, monitoren en bijsturen
Fehse heeft tips voor makelaars die nog niet zo bekend zijn met MakelaarAd: ‘Deze zag je al aankomen: maak het meetbaar, anders is het weggegooid geld! En: verdiep je voordat je begint, in het product en hoe het werkt. Maar ook in je doelen, je doelgroep en wat je wil bereiken. Dan pas kun je meten, monitoren en bijsturen.’