Nieuwbouwproject promoten? Zo pak je dat slim aan
- 3 minuten leestijdVijf tips voor effectieve projectpromotie
Met een Maatwerkcampagne Nieuwbouw breng je een nieuwbouwproject onder de aandacht van een voor jou interessante doelgroep. Met deze tips van onze Digital Media Consultant Sef van Vlijmen haal je het meest uit jouw advertentie.
Het succes van een goede advertentiecampagne voor een nieuwbouwproject staat of valt met de manier waarop je je campagne inricht. Funda’s Sef van Vlijmen heeft hiervoor een aantal tips.
1. Promoot meteen vanaf de start
Begin niet pas met adverteren als de verkoop stagneert. De grootste kans op succes heb je als je de maatwerkcampagne zo snel mogelijk inzet. Sef: ‘Begin je te laat, dan heb je kans dat je achter de muziek aan loopt. Je wilt een nieuwbouwproject meteen goed lanceren en niet pas beginnen met promoten als het minder goed gaat. Dan gaan kopers zich afvragen wat er aan zo’n project schort.’
2. Bereik de juiste mensen (maar wees niet te specifiek)
Sef: ‘Specificeer je doelgroep op bijvoorbeeld gebied en vraagprijs, maar maak ‘m niet té specifiek. Breng je project eerst als geheel onder de aandacht. Blijkt gaandeweg dat de woningtypen van bijvoorbeeld vijf ton minder goed verkopen dan de rest, pas je campagne dan aan. Je kunt bijvoorbeeld die specifieke woningen onder de aandacht brengen van zoekers tussen de drie en zeven ton. Ik adviseer bewust altijd een wat ruimere doelgroep, want dan heb je ook ruimte om mensen te verrassen. Als je je campagne alleen toont aan zoekers tussen de vijf en vijfenhalve ton, loop je veel potentieel mis.’
3. Kies een pakkende titel (en laat het woord duurzaamheid vallen)
De meeste zoekers scannen een site vluchtig. Dat betekent dat je maar een paar milliseconden hebt om iemands aandacht te trekken. Sef: ‘Besteed daarom extra aandacht aan een duidelijke titel en tekst. In onze data zien we dat op dit moment advertenties waar het woord duurzaamheid in voorkomt, of een goed energielabel, veel interesse wekken. Een tekst als ‘Energieneutraal wonen?’ of het benoemen van een energielabel kan in je voordeel werken. Vergeet vervolgens geen duidelijke call to action, een knop die doorverwijst naar een andere website. Zoals: ‘Bekijk hier de uitgebreide video’ of ‘Benieuwd naar het uitzicht?’. Een aantrekkelijke tekst maakt het verschil.’
4. Gebruik artist impressions van het interieur
Tegenwoordig zijn artist impressions haast niet van echt te onderscheiden. Sef: ‘Uit funda-onderzoek blijkt dat het gebruik van artist impressions van het interieur goed scoort in een advertentie. Beter nog dan een impressie van het aanzicht van een nieuwbouwproject.’
5. Test wat het beste voor jouw project werkt
Zolang je campagne loopt, kun je de inhoud aanpassen om uit te testen wat het beste voor jouw nieuwbouwproject werkt. Voor één vast bedrag wissel je tussen foto’s en teksten. ‘Hiermee blijft je campagne in beweging,’ zegt Sef. ‘En als een type huis minder goed verkoopt dan de ander, kun je met een fotowisseling daar de nadruk op leggen.’
Vergroot de verkoopkansen van je nieuwbouwproject
Met een Maatwerkcampagne Nieuwbouw breng je een project als geheel of specifieke woningtypes onder de aandacht van de juiste doelgroep.