Wanneer zet je Toppositie in?

- 2 minuten leestijd

Meer bereik in gerichte doelgroep

Heb je een object in de buurt van een stad met veel huizenzoekers? En denk je dat zoekers in die stad je object ook interessant vinden? Laat het dan boven hun resultatenlijst verschijnen met Toppositie. Daarmee trek je meer aandacht van een gerichte groep huizenzoekers.

Toppositie is een handig middel om in te zetten als je een woning extra wil laten opvallen onder huizenzoekers met een specifieke zoekopdracht. Je object wordt een week of een maand lang prominent boven de resultatenlijst van deze groep huizenzoekers getoond en valt dus direct op.

Doelgericht opvallen

Heb je een woning in Schiedam waarvan je voelt dat deze ook interessant is voor de zoekers in het populaire Rotterdam? Met Toppositie komt deze woning, naast in de resultatenlijst van Schiedam, dan ook boven de resultatenlijst van zoekers binnen Rotterdam. Zo neemt het bereik van je object toe, en daarmee ook de kans dat de juiste koper het ziet.

Maar ook als je object wél in een populaire stad als Rotterdam ligt, kan Toppositie lonen. Immers: in een grote stad staan vaak veel woningen tegelijk te koop, waardoor je object misschien ondergesneeuwd dreigt te raken. Zeker weten dat de serieuze zoeker je object ziet? Zet dan Toppositie in.

Probeer uit wat werkt

Extra handig is dat je kunt variëren met Toppositie. Gedurende de looptijd van het product kies je zelf waar je object wordt getoond. Bijvoorbeeld een week in Schiedam, een week in Rotterdam, misschien wel een week in Delft? De prestatie van het object meet je eenvoudig met de objectstatistieken in de funda desk. Zo kun je testen wat het best werkt.

Meer bereik met Toppositie

Wil je weten of Toppositie voor je object het juiste middel is om in te zetten? Kijk dan eerst naar je objectstatistieken op je objectdetailpagina in de funda desk. Daar zie je hoe je object presteert. Met behulp van de meest recente funda Barometer vergelijk je je resultaten met de gemiddelde prestaties van objecten in de regio. Zit je daaronder? Dan helpt de funda funnel je inzichtelijk te maken waar je bij kunt sturen om je prestaties te verbeteren. Dit trechtervormige model maakt duidelijk hoe funda-gebruikers zich gedragen in hun zoektocht naar een geschikte woning; hoe zij de stap maken van bezoeker (bereik) naar serieus geïnteresseerde (interesse) tot potentiële klant (leads).

Met Toppositie oefen je invloed uit op de eerste stap in de funnel: het bereik. Dit product helpt je heel doelgericht je bereik te sturen. Daardoor heeft Toppositie potentieel ook grote invloed op het aantal contactaanvragen. Immers: hoe groter het bereik, hoe meer contactaanvragen daaruit kunnen voortvloeien.

Funda Product
De beste koper voor een object vinden?

Woningen met Toppositie genereren 1,5x zo veel bereik. Hoe meer potentiële kopers de woning zien, hoe groter de kans op een succesvolle verkoop voor jouw klant.

Vertel me meer

Hulp nodig bij het instellen van Toppositie?

Bekijk veelgestelde vragen