Zo breng je lastig verkoopbare objecten onder de aandacht

- 2 minuten leestijd

Bereik miljoenen zoekers met je bijzondere object

Sommige objecten zijn net wat meer bijzonder dan andere. Doordat ze in the middle of nowhere liggen bijvoorbeeld. Of misschien heb je wel een tot woning omgebouwde kerk in de verkoop. En wat als het object simpelweg vele malen duurder is dan wat de meeste zoekers kunnen en willen betalen voor hun volgende huis? De doelgroep van dit soort woningen is beperkt en de objecten vragen dan ook om een groter bereik.

Als makelaar wil je vanzelfsprekend zo veel mogelijk aandacht genereren voor je object. En in de regel geldt: hoe meer mensen je bereikt, hoe vaker de woning bekeken wordt en hoe groter de kans dat de beste koper uiteindelijk tussen die kijkers zit. Maar waar vindt je het grote bereik dat je bijzondere object nodig heeft?

Veel kliks

De pagina op funda die het meest bekeken wordt is de homepage. Die werd in 2021 220 miljoen keer bekeken. Ongeveer een derde van de bezoekers scrollt vervolgens een stuk naar beneden, waar een paar uitgelichte woningen staat. Op die woningen wordt veel geklikt: de zogenoemde CTR, de click through rate, oftewel het aantal keer dat mensen die de woning zien er ook op klikken, is ongeveer 5%. Dat betekent dat objecten die op de homepage van funda stonden in 2021 bij elkaar ruim 3,5 miljoen keer zijn bekeken.

Op de homepage bepaal je heel specifiek bij wie het object in beeld komt

Bereik kiezen

Deze klinkende cijfers brengen een fiks bereik met zich mee. Dat bereik kun je zelf kiezen. Wil je bijvoorbeeld je object in een specifieke provincie onder de aandacht brengen? Dat kan. Twee of drie provincies behoren ook tot de mogelijkheden. Een parel waar de consument het land voor zou doorkruisen? Dan kun je het object in heel Nederland zichtbaar laten zijn. Daarvoor kun je bij funda kiezen voor Woning in beeld: je bepaalt dan precies welke doelgroep je wil bereiken en bij wie het object op de homepage in beeld komt.

Funda
Wanneer kies je voor Woning in beeld?

Verdient je object een groter bereik? Kies voor Woning in beeld.

Lees meer