Zo is het invullen van je kantoorpagina een fluitje van een cent
Blog van accountmanager Paulien Stapel
Als makelaar wil je je kantoor natuurlijk zo goed mogelijk presenteren, op je website, social media én de kantoorpagina op funda. Met Kantoorprofiel Pro bereik je daarmee het beste resultaat. En anders dan veel makelaars denken, is het invullen daarvan zo gebeurd.
Sinds we het nieuwe Kantoorprofiel Pro hebben geïntroduceerd, krijg ik daar veel vragen over van makelaars. De meesten zien het voordeel van Kantoorprofiel Pro, is mijn ervaring. Maar ik merk ook vaak dat ze het vullen van de pagina steeds voor zich uitschuiven, vanwege een volle agenda.
Uitstelgedrag
Laatst was ik bij een makelaar op bezoek die Kantoorprofiel Pro had aangezet, maar nog niet had gevuld. ‘Waar loop je tegenaan?,' vroeg ik hem.
‘Elke keer als ik ermee aan de slag wil, komt er weer iets tussen,’ was zijn reactie. Wij zijn er toen samen even goed voor gaan zitten.
Tip: gebruik je website
Mijn advies aan hem: gebruik de content van je website. Daar had zijn kantoor al veel tijd en energie in gestopt. Ze hadden dus ook al goed nagedacht over de uitstraling ervan en wat ze willen overbrengen aan de bezoeker.
Heb je maar twee minuten, zet dan in elk geval je logo en je mensen erop
Voor je kantoorpagina hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden. Het is een kwestie van dezelfde kleuren kiezen en de inhoud knippen en plakken. Zo bereik je het miljoenenpubliek van funda en je maakt het voor consumenten makkelijker om meerdere makelaars met elkaar te vergelijken. Bovendien zorg je er op deze manier voor dat je overal hetzelfde uitstraalt. En dat je dus niet op je website de bezoeker met ‘u’ aanspreekt en op funda met ‘je’, om maar eens een simpel voorbeeld te noemen.
Kwartiertje werk
De makelaar was blij met mijn advies en vond dit eigenlijk heel vanzelfsprekend klinken. Om hem op weg te helpen, keek ik met hem mee welke informatie hij waar het beste kwijt kon. Daarna kon hij die info van zijn website kopiëren in het juiste veld in funda desk.
Binnen een kwartier was zijn kantoorpagina gevuld met tekst en beeld. Toen hij het resultaat zag, keek hij me verrast aan: ‘Top! Dat kostte inderdaad veel minder tijd dan ik verwachtte.’
In twee minuten al effect
Nu begrijp ik dat als je heel druk bent, zelfs een kwartiertje vrijmaken voor het invullen van je kantoorpagina misschien lastig is. Daarom zeg ik ook wel eens tegen makelaars: heb je maar twee minuten, zet dan in elk geval je logo en een foto van de mensen van je kantoor erop.
Dat zijn de twee elementen die bezoekers van je kantoorpagina als eerste zien. En daarmee toon je direct wie je bent. Zo heeft je kantoorpagina al veel meer effect dan een vrijwel lege pagina. Bovendien wordt je kantoorlogo meteen afgebeeld in het contactblok op je objectpagina’s. En je visitekaartje komt ook veel prominenter in beeld bij alle objecten die je op funda plaatst.
Beetje bij beetje verder invullen
Om te profiteren van de voordelen, hoeft je kantoorpagina dus echt niet meteen perfect in orde te zijn. Je kunt hem ook beetje bij beetje verder aanvullen. Ik zou dan eerst verdergaan met de tekst direct onder je kantoornaam, want die verschijnt na je foto en logo in beeld. Daar is ruimte voor een slogan of korte omschrijving. Die content heb je waarschijnlijk ook op je website staan.
10 gouden tips voor een pakkende slogan
Gebruik deze 10 tips om een slogan te maken voor je kantoor die kort, uniek en eenvoudig te onthouden is.
Voor een aantal onderdelen hoef je trouwens zelf helemaal niets te doen. Die plaatst het systeem automatisch, zoals de beoordelingen van klanten en bij welke branchevereniging je kantoor is aangesloten.
Om het jezelf makkelijker te maken, kun je altijd inspiratie opdoen bij de pagina’s van andere makelaars. Waar zetten die welke info neer? Of vraag gerust mij en mijn collega-accountmanagers even om advies. We helpen je graag!