Positioneer je als kennisexpert met deze nieuwe branded content-formats

Vijf manieren om jouw merk onder de aandacht te brengen bij funda-bezoekers

Op funda’s contentplaform funda.nl/meer-weten vinden funda-bezoekers informatie en inspiratie over wonen, kopen en verkopen. Van praktische tips voor verbouwingen tot de laatste woontrends en inzichten over de woningmarkt. Dit sluit perfect aan op hun informatiebehoefte, wat blijkt uit de positieve feedback die 85% van onze content krijgt. Ook jij kunt deze doelgroep verder helpen met jouw expertise. We hebben de mogelijkheden voor branded content namelijk flink uitgebreid.

Bouw een relatie op

Bij branded content staat niet de commerciële boodschap van de afzender centraal, maar de relatie die je met je doelgroep opbouwt. Dat doe je door informatie of tips te delen die voorzien in de behoefte van de consument. Het is een unieke vorm van marketing waarbij jouw merk of communicatieboodschap opgaat in de content.

‘Veel bedrijven en organisaties zijn op zoek zijn naar een manier om hun expertise beter zichtbaar te maken’, vertelt Steven Post Uiterweer, Senior Contentmarketeer bij funda. ‘Funda heeft daarvoor een ijzersterk podium. Door jouw kennis aan te bieden in de vorm van branded content, kun je de bezoekers van funda verder helpen in hun woonreis.’

Vijf brandedcontent-formats om uit te kiezen

Het was al mogelijk om je expertise in artikelvorm te delen, maar het kan nu ook op andere manieren. Dit zijn de vijf verschillende formats voor branded content:

1. Contentsamenwerking

De meest voorkomende inzet is een contentsamenwerking, waarbij je als kennispartner met de redactie van funda samenwerkt aan een artikel of artikelserie. De samenwerking wordt expliciet vermeld bij het artikel en je hebt de mogelijkheid om in de tekst een aantal links toe te voegen naar je eigen website. Ga je voor een langdurige samenwerking met meerdere artikelen, dan worden al deze artikelen gebundeld op een partnerpagina, zoals deze voor X2 O Badkamers.

Article Image - Branded content mogelijkheden - 1536x900 - content samenwerking

2. Rubriek 5x

In de populaire rubriek ‘5x’ licht funda vijf bijzondere huizen uit op basis van verschillende thema’s. Dit format kun je nu ook gebruiken om op een subtiele manier je merk te promoten en tegelijkertijd een breed publiek te bereiken. Koppel als keukenleverancier bijvoorbeeld je naam aan een aflevering over vijf huizen met bijzondere keukens.

In ‘5x’ ligt de focus minder op specifieke producten of diensten en meer op het vertellen van boeiende verhalen over unieke woningen. Je geeft jouw merk hiermee een relevante en aantrekkelijke context, zonder dat het als directe reclame overkomt. Bovendien leent ‘5x’ zich uitstekend voor doorvertaling naar social media, waardoor je nog meer exposure kunt genereren voor je merk.

Article Image - 1536x900 - Nieuwe branded content formats - 5x

3. De meest bekeken en besproken woningen op funda

Zet je merk nog meer in de schijnwerpers met funda's nieuwe maandelijkse rubriek
‘De X op funda, aangeboden door … .’. We koppelen in dit format onze bezoekersdata aan een segment dat aansluit op de expertise van de adverteerder. Bijvoorbeeld: De 10 meest bekeken kluswoningen van het afgelopen kwartaal’, aangeboden door bouwmarkt Y. Of: ’De 10 populairste huizen met een kookeiland’. Op deze manier kun je je merk bijvoorbeeld een jaar lang elk kwartaal in de schijnwerpers zetten. Je bereikt hiermee een groot en divers publiek dankzij de sterke visuele aantrekkingskracht en de uitgebreide exposure die deze woningen genereren.

Article Image - 1536x900 - Nieuwe branded content formats - kwartaal highlights

4. Maandthema

Een andere manier om de zichtbaarheid van je merk te versterken is door samen te werken met funda aan onze redactionele thema's. Als kennispartner heb je de kans om brandedcontent-artikelen te creëren die perfect aansluiten bij de thema's die wij dit jaar hebben gedefinieerd, zoals de woonmaand in oktober.

Article Image - 1536x900 - Nieuwe branded content formats - Maandthema

5. Onderwerp-sponsor

Als onderwerp-sponsor koppel je je merk aan een onderwerp waarover de funda-bezoeker verdieping zoekt. Bij deze optie komt een banner of CTA-block van de adverteerder bij een veelgelezen artikel. Denk aan een banner van een energieleverancier in artikelen op funda over energie besparen, energielabels, duurzaamheid, etc.

‘Bij elk branded content-artikel bieden wij uitgebreide bannerondersteuning over het hele platform’, zegt Steven. ‘Om de zichtbaarheid van je artikel te maximaliseren, kun je daarnaast gebruikmaken van verschillende add-ons. Denk hierbij aan het highlighten van je artikel op funda.nl, het plaatsen van een socialmediapost ter ondersteuning van je content, en het opnemen van je artikel in onze nieuwsbrief. Bovendien bieden we de optie om bannerposities binnen je artikel te reserveren, zodat je aanvullende commerciële boodschappen kunt integreren.’

Article Image - 1536x900 - Nieuwe branded content formats - onderwerp sponsor

Wil je meer weten?

Wil je jouw merk via branded content onder de aandacht brengen op funda? Of meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact op.

Claire AlmaSenior Digital Consultant