Funda. De bron voor inspiratiezoekers
Interessant feitje: hoe vaker mensen op funda kijken, hoe meer zij uitgeven aan hun huis. Dat blijkt uit gebruikersonderzoek van funda in samenwerking met MWM2. Veel mensen gebruiken het huizenaanbod om ideeën op te doen voor hun interieur, tuin of een nieuwe keuken of badkamer. Daar ligt dus een prachtige kans om producten en diensten op dit gebied onder de aandacht te brengen.
Het overgrote deel van de miljoenen mensen dat op funda kijkt heeft geen plannen om op korte termijn een huis te kopen of te verkopen. Zij vinden het gewoon leuk om binnen te kijken bij andere woningen, bijvoorbeeld om inspiratie op te doen voor hun eigen huis, tuin of interieur. Dat maakt het funda-publiek een interessante doelgroep voor aanbieders van verschillende producten en diensten.
Kijken, kijken en kopen
Funda-bezoekers geven vaker geld uit aan hun huis dan mensen die nooit op funda kijken, blijkt uit het onderzoek dat we deden. Bijna tweeduizend consumenten namen hieraan deel, uiteenlopend van intensieve funda-gebruikers tot mensen die (bijna) nooit funda bezoeken.
Inspiratie voor interieur
Zo zegt ongeveer 50% van de funda-bezoekers dat zij onlangs geld hebben uitgegeven aan spullen, zoals meubels en apparaten voor in huis, of dat zij van plan zijn dat binnenkort te doen. Bovendien hebben ze gemiddeld meer te besteden dan de niet-funda-bezoekers.
Eerst verhuizen, dan verbouwen
Funda-bezoekers veranderen of verbouwen ook vaker iets aan hun huis, met name in de eerste twee jaar na hun verhuizing. Dit doen ze in de eerste plaats voor meer wooncomfort, maar ook om hun huis te verduurzamen en om te besparen op woonlasten.
Benieuwd wat we nog meer weten over funda-bezoekers? Neem contact met ons op voor inzichten uit ons gebruikersonderzoek.
Bereik je doelgroep met de juiste boodschap
Het onderzoek biedt veel aanknopingspunten voor jou als adverteerder om te bepalen of je doelgroep op funda zit. Is dit het geval, dan denken we graag met je mee over het juiste moment om deze doelgroep te bereiken. Dat kan uiteraard met een advertentiecampagne, maar denk ook eens aan branded content. Bijvoorbeeld een informatief artikel met tips om je tuin of badkamer een opknapbeurt te geven op funda’s consumentenplatform funda.nl/meer-weten
Wil je meer weten?
Maurice en het advertising team helpen je graag verder.