Haak in op de duurzaamheidswensen van de funda-bezoeker

En breng daarmee je merk en boodschap onder de aandacht

Besparen op je energierekening en je huis verduurzamen zijn hot topics. Met name funda-bezoekers hebben hier veel interesse in, blijkt uit onderzoek onder onze bezoekers.

Die belangstelling begint vaak als zij objectpagina’s van huizen op funda bekijken. Daar staat aangegeven welk energielabel een huis heeft. Wie op het energielabel klikt, komt terecht op een verzamel(hub)-pagina met verschillende energielabel-gerelateerde artikelen. Deze omgeving krijgt maandelijks ruim 90.000 bezoeken.

Veel interesse in energie besparen

We zien verder bovengemiddelde interesse in verduurzamen en energie besparen. Niet gek als je bedenkt dat driekwart van deze bezoekers een huis bezit en dat slechts 35% van die huizen beschikt over een groen energielabel.

Mooie voorbeelden van goedgelezen artikelen op funda.nl/meer-weten zijn Een huis met energielabel A: wat betekent dat? en Verkoopt je huis beter met een goed energielabel?. Tienduizenden mensen weten de weg te vinden naar deze content. Dit biedt kansen om daarop in te haken en je te onderscheiden met jouw merk. En als je dat doet met branded content, kun je net wat meer vertellen.

Verschillende contentformats voor jouw boodschap

Branded content is een vorm van adverteren waarbij je je doelgroep creatieve en waardevolle content biedt in de vorm van een redactioneel artikel, blog of video. Daarbij zet je niet jouw merk of boodschap centraal, maar help je de consument met relevante informatie of bied je inspiratie. Omdat branded content meer op de hulp- en informatievraag zit, komt de informatie minder commercieel over. Zo bereik je op een geloofwaardige manier je doelgroep en werk je tegelijk aan je merkbekendheid, -overweging en -voorkeur.

Er zijn verschillende branded-contentformats waar je als adverteerder gebruik van kunt maken om jouw boodschap onder de aandacht te brengen:

1. Contentsamenwerking

Maak samen met het contentteam van funda een artikel voor funda’s contentplatform Meer Weten. Op basis van de door jou aangedragen informatie denken we mee over een invalshoek en vorm die passen bij jouw merk en de informatiebehoefte van jouw doelgroep. Het artikel krijgt een prominente plek op het platform en kan desgewenst nog extra aangejaagd worden via funda’s nieuwsbrief en socialmediakanalen.

Een mooi voorbeeld hiervan is het artikel Drie manieren om te besparen op je energierekening. Claire Alma, Digital Consultant bij funda: ‘Hierin geeft Coolblue Energie drie waardevolle tips. Omdat het merk Coolblue Energie nog niet zo bekend is als het moederbedrijf, was dit een mooie kans om aandacht te besteden aan hun producten: energie, zonnepanelen en laadpalen.’

2. Maandthema

Een format dat aansluit op de contentsamenwerking, maar zich richt op een bepaalde periode. Claim een maand, hang daar een energiegerelateerd thema aan en speel hierop in met tips, trends en inzichten. Bijvoorbeeld: ‘Oktober: verwarmen zonder verspillen-maand’, December: LED-there-be-light-maand’ of ‘Juli: hou je huis koel-maand’.

Versterk de zichtbaarheid van je merk in een relevante maand of periode voor je business door samen te werken met funda aan redactionele thema's. Een uitgelezen kans om jezelf te presenteren als kennispartner.

3. Onderwerpsponsor

Als onderwerpsponsor koppel je je merk aan het thema energie, verduurzaming en/of andere onderwerpen. We plaatsen dan exclusieve bannerposities rondom veelgelezen artikelen over dit onderwerp op funda.nl/meer-weten.

We kunnen jouw merknaam ook koppelen aan een bestaand artikel door hier ‘Aangeboden door …’ bij te plaatsen. Of door een CTA-block (call-to-action-block) toe te voegen tussen of onderaan de tekst van het artikel, mits we hiermee waarde kunnen toevoegen voor de lezer.

Claire: ‘Zo heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken de campagne ‘Verbeter je huis’ ondersteund met een CTA-block bij diverse artikelen, om mensen op de hoogte te brengen van verduurzamingsmogelijkheden.’

Ook voor jouw merk branded content inzetten?

We denken graag mee met de informatie die je wil overbrengen en de vorm die daar het best bij past. Elke optie heeft een ander tarief dat we vaststellen op basis van de bezoekersaantallen. Daarmee proberen we branded content toegankelijk te maken voor diverse adverteerders.

Met energiebesparende producten en diensten kun je op allerlei manieren aanhaken bij de informatiebehoefte van de funda-bezoeker. En branded content is een goede investering als je een langdurige en waardevolle band wilt opbouwen met je doelgroep.

Wil je meer weten?

Wil je jouw merk via branded content onder de aandacht brengen op funda? Of meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact op.

Claire AlmaSenior Digital Consultant