Familie is een sterk merk
- 3 minuten leestijd‘Onze familieband is onze onderscheidende kracht’
Familie Beekhuizen makelaardij profileert zich als hechte makelaarsfamilie. En het werkt. De naam doet bij veel mensen in de Betuwe een belletje rinkelen en de makelaardij is de grootste in de omgeving. Dat is te danken aan het sterke merk. Hoe gaat de familie te werk?
28 jaar geleden begon Heleen Beekhuizen als eerste vrouw in de Betuwe haar eigen makelaarskantoor. Ze was een begrip tijdens haar leven en is dat dertien jaar na haar overlijden nog steeds. Haar kinderen, Jeroen en Henriëtte van Vessem, en haar neef Jochem Beekhuizen zetten haar florerende kantoor onder een andere naam even succesvol voort. Henriëtte vertelt hoe ze dat doen.
Familie als sterk merk
Broer en zus Van Vessem vormen samen de directie van het kantoor. ‘Mensen vragen nog steeds naar onze moeder. Die loyaliteit is typerend, zij was zélf een sterk merk. Eervol, maar soms ook confronterend.’ Daarom bedacht Jeroen een nieuwe naam voor het familiebedrijf, dat naast henzelf, neef Jochem Beekhuizen en Henriettes partner Ap van Dolderen uit nog vier niet-familieleden bestaat. Een nieuw merk: Familie Beekhuizen makelaardij. Omdat familiegevoel het onderscheidend vermogen van het kantoor is. ‘Het werkt, want we zijn nog steeds de best verkopende makelaar in onze omgeving.’
‘We hebben een quiz gemaakt waarmee klanten al spelenderwijs kunnen uitvinden wie van onze makelaars het best bij hen past’
De speciale familieband is hun kracht. ‘Mijn broer en ik schakelen en begrijpen elkaar snel. We communiceren informeel en direct, ook met onze andere familieleden.’ Weinig vergaderen, snel beslissen en vertrouwen op ieders unieke expertise is hun werkwijze. Klanten merken dat: ‘Een klant bracht een taart en een klok. Die klok typeerde onze werkwijze: wij zijn de radertjes die gesmeerd lopen. Dat symboliseert waar we voor staan en wat we uitstralen.’
Familie Beekhuizen makelaardij heeft hun familiegevoel tot merk gemaakt
Krachtig marketingconcept
Familie is een krachtig marketingconcept dat het bedrijf in alle uitingen laat terugkomen. Wie de website van Familie Beekhuizen makelaardij bezoekt, maakt direct kennis met de verschillende leden. Bij familie horen verhalen, spelletjes, waarden en geheimen; ook die zijn op de website te vinden. Zo kunnen klanten meedoen aan het Betuwse Monopolyspel. ‘Het spel staat voor de woningmarkt, familiebanden en gezelligheid. Ook hebben we een quiz gemaakt waarmee klanten al spelenderwijs kunnen uitvinden wie van onze makelaars het best bij hen past.’
Familiair en betrokken
Familie Beekhuizen is niet steen- en transactiegericht, maar mensgericht: ‘We zijn geïnteresseerd in de verhalen van onze klanten. Waar worden ze blij van?’ En hoewel de familie tegen ouderen ‘u’ en tegen jongeren ‘jij’ zegt, is het contact altijd meteen persoonlijk en diepgaand. ‘We worden vrij snel familiair, betrokken. Hoe meer betrokken je naar mijn idee bent als makelaar, hoe harder je voor je klant loopt.’
Mensen centraal is de motor
Door haar uitgesproken merkenbeleid trekt de familie klanten aan uit alle lagen van de markt en is ze actief in alle segmenten. ‘We zijn al bijna dertig jaar een begrip in de Betuwe. Klanten willen bij de familie horen, ongeacht hun leeftijd, omdat ze weten dat het bij ons goed is.’ Door de medewerkers zelf centraal te zetten, de motor van het kantoor, is de makelaardij gewild. ‘Heleen heeft ons merk groot gemaakt, wij bouwen het uit. Zelfs in coronatijd. Dat komt omdat familie iets tastbaars is.’
Promoot je sterke merk
Heb jij ook een sterk merk? Laat dit zien op funda. Upgrade je profielpagina naar Pro. Daarmee kun je je merk optimaal promoten met foto’s, video’s en een uniek verhaal.
Alles over Kantoorprofiel Pro >