‘Het was een logische keuze om voor Premium te gaan’
Hoe Buise van Soest Makelaars maximale aandacht trekt
Op funda is het extra belangrijk om je object goed te laten opvallen tussen het andere aanbod. Voor makelaar Madeleine Buise dé reden om al haar woningen met Premium aan te bieden. ‘Ik ben overtuigd van de impact ervan.’
Als meer mensen hun woning te koop aanbieden op funda, wordt de concurrentie groter, merkt Madeleine Buise van Buise van Soest Makelaars. Om tussen al dat aanbod toch op te vallen, gebruikt ze funda Premium, al sinds de introductie ervan. Vooral het onderdeel Blikvanger spreekt haar aan. Dat krijgt immers veel meer ruimte in in de zoekresultaten en trekt daardoor extra de aandacht.
Voorheen gebruikte Buise altijd funda Compleet plus een Blikvanger. Een logische keuze voor haar dus om voor Premium te kiezen, want dat is feitelijk een combinatie van beide producten, maar voordeliger.
Geef je objecten een boost met funda Premium.
Vergroot je bereik met 141% en krijg tot wel 51% meer views.
Marketingstrategie
‘Voor al onze huizen maken we een marketingstrategie op maat’, zegt Buise. ‘Premium maakt daar eigenlijk altijd deel van uit. Omdat je daarmee zo hoog mogelijk in de resultatenlijst komt en maximaal gebruikmaakt van de aandachtspiek die nieuwe huizen op funda in de eerste paar dagen genereren. En die aandacht gunnen we al onze klanten.’
Of deze strategie meer aanvragen voor bezichtigingen oplevert dan zonder Premium, kan Buise dus niet met zekerheid zeggen. ‘Maar ik ben overtuigd van de impact van Premium. Vooral van de Blikvanger. Daarmee trekken we de aandacht van onze primaire én secundaire doelgroep.’
Gluren bij de buren
De secundaire doelgroep bestaat uit wat Buise de gluren-bij-de-buren-kijkers noemt. ‘Dat zijn mensen die niet echt op zoek zijn, maar wel geïnteresseerd kunnen raken als ze een aantrekkelijk gepresenteerd huis zien.’
De primaire doelgroep zijn de serieuze woningzoekers. Veel woningen die Buise verkoopt hebben een vraagprijs tussen ruime zoekgrenzen die je op funda kunt instellen. ‘Dat betekent dat de zoeker automatisch veel resultaten te zien krijgt. Je moet dus extra je best doen om daartussen op te vallen.’
De kracht van sterk beeld
Met alleen een Blikvanger ben je er nog niet, meent Buise. ‘Je moet wel goede foto’s en video’s gebruiken. Anders heeft die Blikvanger totaal geen zin. Wij merken echt dat goede foto’s en video’s tot aanvragen voor bezichtigingen leiden. Samen met duidelijke, eenvoudige 2D-plattegronden. De tekst vind ik minder van belang. We steken onze energie daarom vooral in goed beeld, dat werkt in onze ervaring het beste.’
Waarom video op funda belangrijk is
Plaats je al video’s bij je objecten? Doen, zegt expert Barbara Frequin, want met video kunt je kopers echt raken.
Kiezen voor wat werkt
Buise: ‘Met Premium kom je hoog in de resultaten bij funda-bezoekers, doordat je zoveel mogelijk media kunt toevoegen. Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom we 360° foto’s gebruiken, terwijl ik daar zelf eigenlijk niet de meerwaarde van zie. Maar soms moet je je eigen mening negeren en kiezen voor wat werkt voor de klant.’