‘We willen dat onze persoonlijkheid in alles doorklinkt’

- 3 minuten leestijd

Een goede indruk met Kantoorprofiel Pro

Kantoorprofiel Pro biedt meer mogelijkheden om de unieke eigenschappen van je kantoor te presenteren. Makelaarskantoren Heeren Makelaars uit Amsterdam en Van Vulpen Roozenburg uit Hilversum doen dit elk op een eigen, onderscheidende manier. Benieuwd welke keuzes zij hebben gemaakt?

‘Funda is de belangrijkste etalage voor makelaars, dus daar willen we ons kantoor goed presenteren,’ zegt Ward Roozenburg van Van Vulpen Roozenburg. ‘Wij werken met een vaste fotograaf voor onze objecten en sfeerbeelden voor onze kantoorpresentatie. We willen in alles uitstralen waar Van Vulpen Roozenburg voor staat: presentatie en communicatie. Klanten komen bij ons om onze kennis, persoonlijkheid en groot bereik. Ze kennen ons in Hilversum, ook omdat ze overal onze verkoopborden tegenkomen met onze herkenbare stijl. Die stijl zien ze terug op onze site en dus ook in ons kantoorprofiel.’

Maak een goede indruk met Kantoorprofiel Pro_VAN VULPEN ROOZENBURG MAKELAARS 2_ARTIKELBEELD.jpg

Eigen draai

Met Kantoorprofiel Pro is er meer mogelijk op gebied van beeld en video en er is meer ruimte voor tekst. Op zowel de profielpagina van Van Vulpen Roozenburg als die van Heeren Makelaars is te lezen dat hun aanpak persoonlijk is. Toch is de stijl van beide kantoren heel anders.

Eran Hausel van Heeren Makelaars: ‘Wij bevinden ons in een keiharde markt en wat we willen uitstralen in alles is: power! Zonder dat kom je er niet in een stad als Amsterdam. Dat willen we dus ook aan potentiële klanten laten zien: power in onderhandelingen, energie in alles wat we doen. Daarom hebben wij een krachtig headerbeeld. Verder hebben we onder de headerfoto geen kantoorvideo gezet, maar verkoopvideo’s. Omdat wij denken dat videovisits, zoals wij ze noemen, de toekomst hebben. We geven altijd een eigen draai aan het verhaal, met een geintje erin. Jezelf niet al te serieus nemen hoort bij onze stijl.’

Uitgaan van je eigen kracht

Van Vulpen Roozenburg heeft bewust nog geen kantoorvideo op de profielpagina gezet. ‘Dat doen we pas als we een goede kantoorvideo hebben,’ zegt Roozenburg. Hij ziet sommige kantoren klakkeloos kopiëren van elkaar. ‘Kijk niet te veel naar anderen, maar gewoon naar je eigen kantoor. Hoe dichter je bij jezelf blijft, hoe overtuigender je bent. Daar zijn we de grootste van Hilversum mee geworden.’

‘We vinden het heel logisch dat je er alles aan doet om jezelf zo compleet mogelijk te presenteren’

Nog niet zo lang geleden is de website aangepast. Roozenburg: ‘We hebben er bij het inrichten van onze profielpagina op funda op gelet dat deze consistent is met onze vernieuwde website.’ Vandaar dat in het headerbeeld het in Hilversum bekende logo van Van Vulpen Roozenburg een prominente plaats heeft. ‘Die opvallende huisstijl werkt heel goed voor ons.’

Elementen van de eigen website

Bij Heeren Makelaars was de website ook het uitgangspunt van de stijl van de profielpagina. Hausel: ‘Voor deze nieuwe pagina hebben we veel elementen van onze website kunnen gebruiken, waar we de boel al goed op orde hadden. We werken daar ook voortdurend aan en hebben er professionals op zitten. De headerfoto laten we elke twee jaar opnieuw maken, altijd in een rauwe, urban omgeving. Ook de tekst van de kantoorbeschrijving: daar schaven we voortdurend aan en dit laten we dan opnieuw testen door onze doelgroepen. Niet ingewikkeld, gewoon in ons eigen netwerk, maar dit doen we wel steeds opnieuw.’

image6571881798730035019.jpg

Beloning voor volledige presentatie

Bij Van Vulpen Roozenburg zijn ze nooit klaar met hun profilering. Roozenburg: ‘Voor nu staat alles. Maar we willen binnenkort bekijken of we tevreden zijn of dat er nog ruimte voor verbetering is. Ook Hausel is van mening dat het altijd beter kan: ‘Ik ben blij met deze profielpagina, maar dit is voor ons heel basic. We willen altijd meer. We vinden het heel logisch dat je er alles aan doet om jezelf zo compleet mogelijk te presenteren en dat funda je beloont als je dat zo volledig mogelijk doet.’ Het is nog wat te vroeg om al resultaten te zien, zegt Hausel. ‘Maar ik houd de omzet in de gaten. Als die omhooggaat, doen we toch iets goed.’