De juiste verkoopstrategie voor jouw huis bepalen

De prijs en presentatie van je huis bepalen het verkoopresultaat.

Prijs, presentatie en promotie: alles over verkoopstrategieën

Dit wordt veel gelezen

Deze vragen helpen je bij deze stap in het verkoopproces

Een verkoopmakelaar stelt een verkoopprijs voor op basis van: De waarde van je huis en je persoonlijke situatie en wensen.

De vraagprijs beïnvloedt onder meer de grootte van de groep kopers die je aantrekt, hoe snel je huis verkocht wordt en wat je straks te besteden hebt voor je volgende huis.

Je huis kun je niet zelf op funda zetten: hiervoor heb je een makelaar nodig. Hij of zij waarborgt de kwaliteit en zorgt ervoor dat alle gegevens juist worden gepubliceerd, net als de foto’s, een duidelijke plattegrond, 360 graden foto’s en een mooie video.

Je makelaar kan verschillende promotiemiddelen inzetten om jouw huis extra in het oog te laten springen op funda, zoals een Blikvanger, Toppositie of Woning in beeld.Blikvanger: laat je huis opvallen tussen de zoekresultaten van een huizenzoeker met drie foto’s en een wervende tekst.Toppositie: hiermee komt jouw huis als advertentie boven de zoekresultaten te staan van mensen die in een bepaalde stad zoeken. Handig als je je woning onder de aandacht wil brengen bij mensen die anders niet in jouw gemeente zouden zoeken.Woning in Beeld: hiermee staat jouw huis een week of maand lang in de schijnwerpers op de homepage van funda. Je bereikt in een klap veel meer mensen en dat kan handig zijn als je jouw koper nog niet hebt gevonden.