Wat doet funda met mijn feedback?

- 3 minuten leestijd

Funda geeft antwoord op de vraag van de maand december

In de rubriek ‘Funda geeft antwoord’ beantwoorden we elke maand een vraag van een makelaar. Deze maand een vraag die regelmatig aan ons wordt gesteld: wat gebeurt er met de feedback die makelaars geven aan funda?

Bij funda doen we er alles aan om het platform zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor zowel consumenten als makelaars. Daarin speelt feedback een belangrijke rol. Maar wat gebeurt er met de tips en suggesties die funda ontvangt? Laetitia Sanchez, Incident Manager bij funda, geeft antwoord.

Verschillende manieren om feedback te geven

Er zijn verschillende manieren om funda feedback te geven, legt Laetitia uit. ‘Je kan ons mailen en bellen via Customer Support en we zijn te bereiken via sociale media. Je kan ook feedback geven via je accountmanager of suggesties indienen via de feedbackpagina. Daarnaast doen we elk jaar een klanttevredenheidsonderzoek onder makelaars.’ In totaal schat ze in dat er per maand zo’n twintig nieuwe meldingen binnenkomen. ‘Al staat dat niet gelijk aan het aantal berichten.’

De feedback kan over van alles gaan. ‘Van de kleur van de button op de Kantoorprofielpagina tot de systemen die makelaars gebruiken om objecten aan te melden of de Toppositie die ze graag in verschillende plaatsen aan willen zetten.’ Alle meldingen worden opgenomen in het systeem. Elke maand stuurt Laetitia een mail naar de product owners met alles wat is binnengekomen.

Prioriteiten bepalen

Wanneer een melding precies opgepakt wordt, hangt af van verschillende factoren. Funda maakt altijd de afweging tussen de benodigde inspanning en de omvang van de groep makelaars of consumenten voor wie deze inspanning iets oplevert. Concreter: een verandering waar het merendeel van de makelaars wat aan heeft zal hoger op de prioriteitenlijst komen dan een verandering waar misschien een handvol makelaars baat bij heeft en die maanden kost om door te voeren.

Een recente verandering die is gedaan naar aanleiding van feedback van makelaars, is de mogelijkheid om meerdere contactpersonen per kantoor te tonen in het contactblok. Daar wordt op dit moment een pilot mee gedaan. Als die goed verloopt, wordt dit straks voor alle makelaars mogelijk.

Altijd antwoord

Prioriteit of niet, Laetitia zorgt ervoor dat iedereen die feedback geeft altijd een bericht terugkrijgt. ‘We kunnen niet alle suggesties oppakken. Soms passen verzoeken ook niet binnen onze organisatiestrategie. We vinden het belangrijk om daar transparant over te zijn en om de verwachtingen van onze gebruikers te managen. Ook verwijs ik altijd naar onze Veranderd en Verbeterd-pagina. Daarop kun je zien welke impactvolle wijzigingen we hebben doorgevoerd en wat je daar eventueel van merkt. Op die manier laten we zien waar we mee bezig zijn.’

Check de laatste wijzigingen

Waardevol

De feedback die funda dagelijks ontvangt van makelaars en consumenten, wordt volgens Laetitia heel erg gewaardeerd. ‘Uiteindelijk maken we de website voor onze gebruikers. Dankzij hun suggesties over hoe we die kunnen verbeteren, blijven we relevant.’