Laat je makelaarsbeoordelingen zien op funda in business
- 3 minuten leestijdStel ze in via funda desk
Online reviews zijn een van de beste manieren om vertrouwen te krijgen van potentiële klanten. Daarom is het belangrijk om actief naar beoordelingen te vragen en ze te tonen op funda in business.
Waarschijnlijk check je zelf ook vaak even de beoordelingen als je op zoek gaat naar een product of aanbieder van diensten. Mensen die een (bedrijfs)makelaar zoeken, doen dit ook. Uit onderzoek blijkt dat 97% van de consumenten zegt dat reviews van invloed zijn op hun koopgedrag of keuze voor een dienstverlener.
Via funda in business kun je als bedrijfsmakelaar beoordelingen verzamelen en publiceren op onder meer je kantoorpagina. Deze functie moet je wel zelf inschakelen via funda desk.
Makelaarsbeoordelingen activeren
Als je in funda desk op het tandwieltje klikt, kom je op de instellingspagina terecht. Onder de tab ‘klantvoorkeuren’ zie je beoordelingen van klanten staan. Als je klikt op de knop bewerken, krijg je drie keuzes:
beoordelingen niet verzamelen en publiceren (standaard ingesteld)
beoordelingen verzamelen, maar niet publiceren
beoordelingen verzamelen en publiceren
Kies voor beoordelingen verzamelen en publiceren, en klik op opslaan.
Makelaarsbeoordelingen verzamelen
Al je toekomstige klanten, zowel (ver)kopers als (ver)huurders, krijgen nu automatisch van funda een uitnodiging om een beoordeling te geven over jouw dienstverlening. Dit gebeurt als het object wordt afgemeld op funda in business.
Door op twee momenten om een beoordeling te vragen, vergroot je de kans op een reactie
Niet elke klant zal hiervoor meteen de moeite nemen. Daarom raden we aan om zelf vóór het geautomatiseerde bericht van funda in business je klanten persoonlijk om een beoordeling te vragen. Het bericht van funda in business is dan een reminder. Door op twee verschillende momenten luchtig aan te stippen hoe belangrijk een recensie voor een makelaar is, vergroot je de kans dat diegene een beoordeling achterlaat.
Wil je meer reviews? Het is mogelijk om tot een jaar na dato alsnog een klant uit te nodigen om een beoordeling voor je te schrijven.
Zo vraag je klanten achteraf om een beoordelingJouw gemiddelde overal te zien
Met de optie beoordelingen verzamelen en publiceren zijn ze ook zichtbaar op je profielpagina. Het gemiddelde van al je beoordelingscijfers – aan- en verkoop en aan- en verhuur – van de afgelopen twee jaar verschijnt op drie plekken: onderaan een verkocht of aangekocht object, in de resultatenlijst van ‘Zoek een bedrijfsmakelaar’ en in een Podiumplaatsadvertentie. Bij de geschreven beoordelingen op je profielpagina staat ook of de review door een aankopende of verkopende klant is geplaatst.
Lees ook: 'Drie redenen om je kantoor te promoten met Podiumplaats'Op waarde schatten
Om een gemiddelde beoordeling op waarde te kunnen schatten, laten we ook zien op basis van hoeveel beoordelingen we het cijfer hebben berekend. Dat aantal is gebaseerd op het uitnodigingspercentage, ofwel het aantal klanten dat jij in de afgelopen twaalf maanden de mogelijkheid hebt gegeven om een beoordeling te schrijven. Goed om te weten: ook uitnodigingen aan klanten die geen beoordeling achterlaten tellen hierin mee.
Nog even wachten
Ben je net begonnen met beoordelingen verzamelen, dan kun je ervoor kiezen om nog even te wachten met publiceren. Bijvoorbeeld omdat je nog te weinig beoordelingen hebt, of omdat je een minder positieve beoordeling hebt gekregen. Sommige makelaars sparen liever eerst een voorraadje op voordat ze online gaan.