Nieuwe mogelijkheden voor nieuwbouwpromotie op funda
Kondig nieuwbouw al in de voorbereidende fase groots aan
De markt voor nieuwbouw zit in de lift – hét moment om hier als projectontwikkelaar of nieuwbouwmakelaar de vruchten van te plukken. Bijvoorbeeld met een brandingcampagne zodat je nieuwbouwprojecten al in de voorbereidende fase aankondigt.
De nieuwbouwmarkt ziet er op dit moment fundamenteel anders uit dat begin vorig jaar, zegt Sef van Vlijmen, Digital Media Consultant bij funda. ‘Het was vorig jaar best lastig om nieuwbouw te verkopen, daar hebben veel makelaars en projectontwikkelaars het moeilijk mee gehad.’
Kopers lijken de schrik van de hogere hypotheekrente inmiddels te boven. Er wordt weer volop overboden, waardoor het prijsverschil met een nieuwbouwwoning kleiner is geworden en nieuwbouw voor een grotere groep doorstromers aantrekkelijker is.’
68% van de funda-bezoekers heeft geen voorkeur voor bestaande bouw of nieuwbouw
Maar daarmee verkoopt nieuwbouw zichzelf niet. Sef: ‘Je kunt als projectontwikkelaar nu wel de wind in de rug hebben, je moet nog steeds gas geven om alles te verkopen en dus is er goede marketing nodig om nieuwbouwprojecten onder de aandacht van kopers te brengen.’
Inzichten uit woonwensenonderzoek
Uit het laatste woonwensenonderzoek van funda blijkt dat 53% van de ondervraagden binnen nu en twee jaar zou willen verhuizen. Verder zegt 68% van die mensen geen specifieke voorkeur te hebben voor bestaande bouw of nieuwbouw.
Sef: ‘Dat zijn hele interessante inzichten. Nieuwbouw heeft een langere wachttijd. Daarom is het slim om je nieuwbouwproject zo snel mogelijk onder de aandacht te brengen van zo veel mogelijk mensen. Zo bereik je ook mensen die niet per se actief zoeken naar een nieuwbouwproject, maar wel hun ogen openhouden voor de nabije toekomst.’
Nieuwbouwproject onder de aandacht brengen?
Dat doe je met een Maatwerkcampagne Nieuwbouw. Trek geïnteresseerden naar jouw projectpagina met opvallende banners tussen of naast de zoekresultaten.
Opvallende vooraankondiging
De marketingmachine voor een nieuwbouwproject op funda begint meestal te rollen zodra een nieuwbouwproject in de verkoop gaat. Kan dat niet eerder in het proces, vroegen projectontwikkelaars en makelaars zich af. Een vooraankondiging, ook als er nog geen precieze prijzen bekend zijn? Want juist in een eerdere fase kun je al veel leads verzamelen.
Om aan die wens tegemoet te komen, kunnen makelaars en projectontwikkelaars nu ook al in de voorbereidende fase van een nieuwbouwproject een grote vooraankondiging op funda doen via een brandingcampagne.
Knallen naast het aanbod
En met groot bedoelt Sef echt groot: een brandingcampagne voor nieuwbouw komt als een banner naast de zoekresultaten en de kaart te staan. Sef: ‘Daarmee laat je zien: kijk, we werken aan een geweldig project, dit kun je binnenkort verwachten.’
Wie na de voorbereidende fase nog meer aandacht wil genereren, kiest wanneer het project in de verkoop gaat voor een conversiebanner. Dit is de nieuwbouwcampagne zoals je die misschien al kent: een banner tussen het huidige aanbod, met een doorklik naar een eigen projectwebsite. Deze staat zowel op de nieuwbouwpagina van funda als tussen het aanbod bestaande koopwoniningen. Zo bereik je direct de juiste doelgroep.