Hoe je de ideale doelgroep voor nieuwbouw vindt
- 2 minuten leestijdBlog van accountmanager Denise van Beek
In mijn gesprekken met makelaars komt regelmatig ter sprake hoe lastig het is om nieuwbouw te verkopen. Vaak doordat ze de juiste doelgroep met de passende portemonnee niet weten te bereiken. Gelukkig hebben we bij funda manieren om die doelgroep wél te bereiken.
Mensen helpen is wat ik het liefste doe. Sinds 1 juni ben ik dan ook helemaal op mijn plek als accountmanager bij funda.
In een makelaar verplaatsen
Het grootste deel van de tijd zit ik bij makelaars op kantoor. Daardoor begrijp ik steeds beter wat hen bezighoudt en wat voor hen belangrijk is.
Een onderwerp dat regelmatig terugkeert: veel makelaars hebben moeite met het verkopen van nieuwbouw. Niet zo vreemd natuurlijk, als je kijkt naar de onzekerheid van de markt door onder andere de gestegen hypotheekrente.
Zoekers met het juiste budget
Bij nieuwbouw draait het vooral om het vinden van de klant met een passende portemonnee. Dat kan op geen enkel ander kanaal zo goed als op funda. Met een maatwerkcampagne kun je je advertenties namelijk specifiek onder de aandacht brengen bij zoekers met het juiste budget, in het juiste zoekgebied.
Mijn collega’s en ik kunnen helpen om zo’n campagne vorm te geven. Samen met de makelaar onderzoeken we bijvoorbeeld welke huizenzoekers tot de doelgroep behoren en op wie ze de campagne het best kunnen richten.
Lees ook: 'Zo werkt projectpromotie voor nieuwbouw op funda'Dat kan beter
Soms verbaast het me als een makelaar nog niet bekend is met de mogelijkheid van een maatwerkcampagne op funda. Zoals laatst, toen ik bij een van de grotere nieuwbouwmakelaars in mijn regio aan tafel zat.
Inmiddels heb ik voor hen een voorstel voor een maatwerkcampagne gemaakt, die nu live staat. Binnenkort ga ik langs om de eerste resultaten te bespreken.
Laat je kantoor opvallen tussen de objecten in de resultatenlijst
Met MakelaarAd kies je zelf in welke regio’s je de aan- of verkoopdiensten van jouw kantoor onder de aandacht wilt brengen. Alleen voor NVM-makelaars.
Pijnpunten boven tafel krijgen
Als ik een makelaar een nieuw inzicht heb kunnen geven, is mijn dag helemaal goed. Wat dat betreft heb ik als accountmanager bij funda veel aan mijn ervaring als coach. Want naast deze baan coach ik mensen die kampen met burn-outklachten.
Compleet anders dan de wereld van koop- en huurwoningen, maar het werk heeft veel overeenkomsten. Luisteren en goed doorvragen bijvoorbeeld, om zo te kunnen ondersteunen en passend advies te geven.
Ik zei het al: mensen helpen is wat ik het liefste doe. De jas van accountmanager bij funda zit me dan ook als gegoten.