Consumenten leren zoeken met de campagne ‘Leer zoeken als een pro’

- 2 minuten leestijd

Twee influencers en een influencer-makelaar helpen de consument met zoektips

Vorige maand lanceerde funda een socialmediacampagne voor de consument: ‘Leer zoeken als een pro’. Met als doel: gebruikers helpen nog beter naar de perfecte woning op funda te zoeken, met de juiste filters, tools en tips. Onderdeel van die tips is het uitlichten van de rol van de makelaar.

De directe aanleiding voor de campagne is de lancering van de nieuwe zoekomgeving. Uit onderzoek bleek dat consumenten de bestaande zoekfilters nog niet optimaal gebruiken. Daarom hebben we met deze campagne funda-gebruikers inzicht gegeven in hoe beter gebruik van filters ook tot betere zoekresultaten leidt.

Over de campagne

Voor de campagne deden we een oproep waarbij funda-gebruikers zich konden aanmelden voor een online huizenjacht. Uit de 400 aanmeldingen kozen we drie huizenzoekers die we koppelden aan een influencer. Elisah Jacobs (interieurstylist), Bobbie Bodt (vintage & design) en makelaar Laura Herlé-Ruys hebben een groot bereik op social media.

De huizenzoekers ontvingen op basis van hun persoonlijke woonwensen een video met een selectie van drie huizen en kregen daarnaast persoonlijke zoektips. De video’s hebben we vervolgens gedeeld via de influencers, onze eigen socialmediakanalen en socialmedia-advertenties.

De rol van de makelaar

Om de makelaar zichtbaar te maken in de campagne hebben we Laura Herlé-Ruys als influencer gevraagd voor de campagne. Laura is als makelaar zeer actief op social media en laat zien hoe makelaars de consument kunnen helpen in de zoektocht naar een nieuwe woning (en het optimaal verkopen van de eigen woning). Waar de focus in de campagne echt lag op het beter leren zoeken op funda, hebben alle influencers in hun video’s actief de onmisbare rol van een makelaar benoemd.

Resultaat

Naast de inzet van social media hebben we ook de search hub gelanceerd en e-mail ingezet. Tijdens de campagne hebben we in een periode van twee maanden meer dan 950.000 mensen met onze boodschap bereikt. En nu? We blijven gebruikers structureel informeren over nieuwe filters en verbeteringen. Want beter leren zoeken en filteren zorgt voor betere zoekresultaten en tevreden gebruikers.