Meer toegevoegde waarde met de Barometer
‘Met de Barometer kun je effecten echt meten’
De Barometer, die funda elk halfjaar uitbrengt, is een waardevolle benchmark voor makelaarskantoren, vindt makelaar Pascal Vlemmix van Hypodomus uit Eindhoven. ‘Je ziet of een Blikvanger echt zin heeft. En met cijfers die overtuigen trek je nieuwe klanten over de streep.’
Het is voor het team van makelaarskantoor Hypodomus een vast onderdeel geworden. Iedere maand vergelijken ze hun prestaties met de funda Barometer om hun positie in de markt te bepalen en eventueel bij te sturen. ‘Meten is immers weten,’ zegt makelaar en eigenaar Pascal Vlemmix. ‘Vanaf het beginstadium hebben wij de Barometer omarmd en zijn we er actief mee. We gebruiken de cijfers vooral om te kijken hoe we ervoor staan in de markt en ten opzichte van onze concurrenten. Hoeveel leads we hebben, hoe goed onze diensten hebben gepresteerd en of het echt zin heeft om een Blikvanger in zetten, bijvoorbeeld.’
Meetbaar effect
Waardevolle data die Hypodomus een schat aan onbetaalbare informatie geeft. ‘Het fijne aan de Barometer is dat je die effecten echt kunt meten,’ vindt Vlemmix. ‘Dat is met een advertentie in de krant wel anders. Zo doen we veel testen in de praktijk om te leren hoe we ons kunnen verbeteren. Zo testen we bijvoorbeeld het effect van het aanbieden van woningen op verschillende platforms. Of een betere manier om onszelf te presenteren.’
Bovenaan in de regio
Maar ook de klanten van Hypodomus waarderen de cijfers uit de funda Barometer. ‘Mensen vinden het prettig om te zien dat hun woning voldoende aandacht krijgt. En dat is fijn in deze markt waarin het nu vooral de kunst is om de beste koper te selecteren.’ Ook merkt Vlemmix dat je met overtuigende cijfers nieuwe klanten over de streep trekt. De statistieken liegen er namelijk niet om. ‘Voor het derde jaar op rij staan we bovenaan in onze regio. Zo is ons bereik 111% hoger dan gemiddeld, steeg de interesse in een woning met 50% en hadden we 45% meer leads ten opzichte van onze concurrenten in dezelfde regio.’
Mensen vinden het prettig om te zien dat hun woning voldoende aandacht krijgt
Logisch dat deze mooie cijfers netjes geplastificeerd en pontificaal op tafel liggen en bij elk klantgesprek erbij gepakt worden. Handige data die dankzij de Barometer in een opslag te zien zijn en ze persoonlijk toelichten. ‘Iedere keer als de Barometer uitkomt, hebben we een gesprek met onze accountmanager bij funda om de cijfers te bespreken en te duiden. Funda helpt ons daarmee heel goed en dat levert ons veel op. Waar we voorheen hele dagen internet afspeurden en onze concullega ‘s nauwlettend in de gaten hielden, gaat dat nu veel efficiënter en sneller.’
Scoor jij beter dan jouw concurrenten?
Gebruik de funda Barometer om jouw verkoopresultaten te vergelijken met die van vergelijkbare objecten op funda.