Hoe bereik ik Engelstalige leads het beste?

- 3 minuten leestijd

Funda geeft antwoord op de vraag van de maand april

Makelaar Anita Fiers van Pit Makelaars heeft haar kantoor in Veldhoven. Daar zitten veel IT-bedrijven die expats aantrekken. Het bereiken van Engelstalige leads is dus erg belangrijk voor haar kantoor. Fiers is benieuwd naar manieren om deze leads via funda te bereiken die zij nog niet kent.

‘Goed geïsoleerde instapwoningen in de buurt van een internationale school trekken gemiddeld 70% Engelstalige geïnteresseerden,’ is de ervaring van Anita Fiers. ‘Daarvoor adverteren we niet alleen op funda, maar ook op Instagram, Facebook en YouTube. Onze website heeft een Engelstalige versie. En als we vooral expats als geïnteresseerden verwachten, nemen we het filmpje over de woning in het Engels op. De internationale community kent ons, dus we krijgen ook veel klanten via mond-tot-mondreclame.’

Kortom, Fiers heeft het bereiken van Engelstalige leads goed in de vingers. ‘Maar,’ vraagt zij zich af, ‘zijn er misschien nog andere manieren, die ik over het hoofd zie?’

Alle leads bereiken

Het belangrijkste advies aan makelaars die Engelstalige leads willen bereiken, is om standaard een Engelstalige objectomschrijving toe te voegen in hun invoersysteem. Mensen die hun instellingen op funda op Engels hebben staan, krijgen dan automatisch de Engelstalige tekst te zien. Zo hoeven ze daarvoor niet op zoek naar de ‘English below’-tekst op een Nederlandse pagina.

Met een maatwerkcampagne of een Blikvanger kun je heel gericht expats bereiken

Op deze manier loop je in elk geval geen potentiële belangstellenden mis die geen vertaalwidget gebruiken, die sommige internetbrowsers hebben. Het is dus zeker geen onnodige stap. Het plaatsen van Engelse objectbeschrijvingen op funda is eenvoudig. Dat doe je gewoon via je invoerpartner. Je komt dan vanzelf een veld tegen voor een Engelstalige beschrijving.

1,37 miljoen Engelse zoekopdrachten

Behoorlijk wat woningzoekenden spreken geen Nederlands. Het gaat dan vaak om expats die vooral een woning zoeken in stedelijke gebieden. Onze cijfers laten zien dat Engelse teksten plaatsen voor die doelgroep de moeite waard kan zijn. Uit een meting op funda bleek dat 18% van de zoekopdrachten in Amsterdam van zoekers komt die hun instellingen op Engels hebben staan.

Daarmee is de hoofdstad wel een uitschieter: in heel Nederland lag het gemiddelde percentage op ongeveer 2,5%. Maar 2,5% van 55 miljoen maandelijkse bezoeken op funda is in aantallen nog steeds heel veel: ruim 1,37 miljoen.

Ook in de wat kleinere steden en gemeentes zitten soms uitschieters, zoals Veldhoven, waar Anita Fiers’ kantoor zit. Veldhoven maakt deel uit van Brainport Eindhoven, het technologische epicentrum van Nederland. De komende jaren komen daar 70.000 banen bij. Daar zullen heel veel expats op afkomen.

Expats direct aanspreken

Heb je een woning die zeer geschikt is voor expats, bijvoorbeeld een goed geïsoleerd, instapklaar huis dat zij later weer makkelijk kunnen verkopen? Durf dan ook de keuze te maken om expats direct aan te spreken. Bijvoorbeeld door een Blikvanger toe te voegen of het object met funda Premium te presenteren mét een aansprekende, unieke omschrijving in het Engels. Gebruik bijvoorbeeld een tekst als: ‘Luxury turnkey 3-bedroom apartment, ready to move in’.

Stel funda Premium of Blikvanger in via funda desk

Maatwerkcampagne

Zijn expats je doelgroep? Bijvoorbeeld omdat je een nieuwbouwproject hebt dat zeer geschikt is voor hen? Of omdat je gespecialiseerd bent in de verkoop van woningen van mensen die geen Nederlands spreken? Dan kun je je via een maatwerkcampagne op funda ook heel gericht op deze groep richten. Je advertentie wordt dan specifiek getoond aan mensen die bijvoorbeeld binnen een bepaald postcodegebied en/of prijsrange zoeken.

Funda Product
Breng jouw nieuwbouwproject gericht onder de aandacht van expats

Met een maatwerkcampagne Nieuwbouw bepaal je exact welke doelgroep je wilt bereiken.

Vertel me meer >

Dit soort advertenties kunnen we ook in het Engels opmaken en dan alleen onder de aandacht brengen van bezoekers die op funda in het Engels zoeken. De kans dat een expat jouw advertentie ziet, is dan een stuk groter, want nog niet veel makelaars maken gebruik van deze mogelijkheid.