Met deze artikelen help je je klant
Gebruik de goed scorende content van funda om relevante meerwaarde te bieden
Op 'Meer weten', ons contentplatform voor consumenten, geven we starters, doorstromers en verkopers relevante informatie tijdens alle stappen van het aan- en verkoopproces van een woning. Die video’s en artikelen krijgen vaak een erg goede beoordeling van de consument en daar kan jij je voordeel mee doen.
Het funda-platform richt zich op serieuze zoekers en verkopers. Aan de hand van artikelen en video’s kunnen zij weloverwogen beslissingen nemen tijdens het aan- en verkoopproces. Bijkomend voordeel is dat die content tegelijkertijd een context creëert voor professionals in dat proces, zoals de makelaar. Funda kan in grote lijnen informatie bieden, jij kan het proces vervolgens als geen ander van A tot Z en op maat begeleiden. We verwijzen consumenten dan ook regelmatig naar de makelaar door en stimuleren ze contact met je op te nemen.
Datagedreven content
De content op het platform is niet zomaar gekozen. Om zo relevant mogelijk te zijn voor de consument, hebben we alle vragen van de verschillende doelgroepen – starters, doorstromers en verkopers – in kaart gebracht. Wat willen ze precies weten over welke onderwerpen? Aan de hand van dataonderzoek en diepte-interviews met de bezoekers van funda hebben we een duidelijke focus aangebracht. Betrouwbaarheid en transparantie staan daarbij altijd voorop.
Je biedt niet alleen meerwaarde, maar zorgt ook voor een extra contactmoment
En met succes, want de content wordt goed gevonden. En: de artikelen en video’s ontvangen een positieve beoordeling van gemiddeld 89%. Door continu te meten of consumenten de inhoud nuttig vinden en geholpen zijn, houden we grip op waar hun behoefte ligt. Zo kunnen we heel gericht, gedreven door data, kijken waar we hen nog beter kunnen helpen in hun zoektocht naar informatie.
Meer relevantie voor jouw klant
We delen graag een aantal van deze inzichten met je. Want als je weet met welke informatie de consument zich geholpen voelt, kan jij daar je voordeel mee doen. Bijvoorbeeld door de consument door te verwijzen naar dit soort informatie vanaf je website of nieuwsbrief. Of door individuele klanten persoonlijk te wijzen op content die voor hen relevant is. Stuur eens een of twee artikelen mee bij het uitbrengen van je offerte. Je claimt dan eenvoudig je expertise en werkt aan een betrouwbaar en behulpzaam imago. Zo kan je met goed scorende content van ons, ook zelf goed scoren bij je klant.
Het mooie aan alle artikelen en video’s is dat ze op verschillende momenten in het proces relevant zijn voor de consument. Momenten waarbij jij als makelaar óók betrokken bent. Je biedt met het actief delen van de content dus niet alleen meerwaarde aan je klant, maar zorgt tegelijkertijd voor een extra contactmoment.
Lees ook: 'Kennis is macht'Best scorende onderwerpen
Om je op weg te helpen hebben we onderzocht welke artikelen en video’s het erg goed doen bij de consument. Dat zijn onder meer deze informatieve artikelen die te maken hebben met het koopproces:
Ook deze artikelen, die gericht zijn op huiseigenaren, worden veel gelezen. Ze bieden een mogelijkheid om ook na de verkoop nog in beeld te blijven bij klanten:
Misschien ook interessant om te weten is dat we zien dat er veel wordt gezocht op termen als 'aankoopmakelaar', 'wat kost een aankoopmakelaar' en 'wat is mijn huis waard'. Ook zien we opmerkelijk veel zoekopdrachten die te maken hebben met tiny houses en levensloopbestendig wonen.
Gebruik onze artikelen om waarde toe te voegen voor je klant
Je vindt alle artikelen en video's op het contentplatform Meer weten. Bekijk in welke fase van het aan- of verkoopproces je klant zit en zoek relevante content om mee te sturen.