Sneller en goedkoper promotiebanners maken met AI

2 minuten leestijd

Een laagdrempelige manier om te adverteren op funda’

Je nieuwbouwproject of makelaarskantoor onder de aandacht brengen van zoekers op funda? Dat kan sinds kort met AI-gegenereerde banners. Media Consultant Jan Jonker: ‘Je bespaart hiermee de kosten van een mediabureau, want we bieden deze service gratis aan.’

Niet elke makelaar, projectontwikkelaar of bouwer beschikt over de middelen, tijd en mankracht om zelf mooi vormgegeven banners aan te leveren bij funda. ‘Onze AI-gegenereerde banners zijn dan een goed alternatief’, zegt Jan. ‘Het enige wat we nodig hebben is een link naar de website, tekst en een afbeelding. Daarmee kunnen we in een paar seconden banners maken in verschillende varianten die passen bij de stijl van het nieuwbouwproject. Voor NVM-makelaars kunnen we deze banners ook inzetten voor kantoorcampagnes, om nieuwe verkoopleads te krijgen.’

Funda Product
Trek potentiële klanten aan met een Maatwerkcampagne Kantoor

Zet jouw kantoor op een unieke manier in de schijnwerpers op funda en genereer nieuwe leads.

Vertel me meer

Geen mediabureau nodig

Het grote voordeel van AI-gegenereerde banners is dat je geen mediabureau nodig hebt. Dat maakt het een laagdrempeliger manier van adverteren, die minder tijd en geld kost, aldus Jan. ‘Wij bieden de opmaak van de banners gratis aan, dat scheelt zo’n 800 euro aan kosten. Binnen een week kan de campagne al live staan.’

De begeleiding vanuit funda is hetzelfde als bij andere maatwerkcampagnes. Jan: ‘We denken mee en geven advies over de juiste boodschap en advertentiestrategie. De AI-tool is getraind op het maken van teksten die het best converteren.’

Artikelbeeld 1 Image 768x450 - Promotiebanners AI - 5435881

AI-gegenereerde banners kunnen ingezet worden op de twee relevantste posities op funda, namelijk naast de zoekresultatenlijst en de kaart. Jan: ‘Je valt hier extra op, want als zoekers naar beneden scrollen, blijft de advertentie in beeld. Naast de kaart is er bovendien geen afleiding van andere advertenties. En omdat het een maatwerkcampagne is, kun je je boodschap gericht onder de aandacht brengen van die mensen voor wie jouw boodschap en diensten het meest interessant zijn.’

Kosteloos ontzorgd

Hoewel de AI-tool fraaie banners kan maken, is de techniek volgens Jan nog niet zover dat die een professionele ontwerper vervangt. ‘We zijn qua opmaak gebonden aan een aantal vaste templates. Banners met bewegende beelden kunnen we bijvoorbeeld nog niet maken.’

Toch krijgen we tot nu toe enthousiaste reacties. ‘Makelaars vinden het met name fijn dat ze door ons ontzorgd worden, zonder dat ze hier extra voor hoeven te betalen’, zegt Jan. ‘We geven advies, denken mee en doen verschillende voorstellen.’ Lachend: ‘Sommigen vroegen zich zelfs af of er geen addertje onder het gras zit. Maar dat is dus echt niet zo. Wij willen waarde toevoegen voor de makelaar en dit is voor ons een goede manier om dat te doen.’