Via social media toont DOOR Martijn lokale betrokkenheid

- 3 minuten leestijd

Op onze feestdagenacties krijgen we veel likes en respons

Social media zijn meer dan een kanaal om je objecten te promoten. Je kunt er ook heel goed je lokale betrokkenheid mee laten zien, vindt Martijn Lukassen van makelaarskantoor DOOR Martijn in Deurne. ‘Met de acties die we rondom de feestdagen organiseren, trekken we veel mensen naar ons kantoor.’

Al sinds de start van zijn makelaarskantoor in 2017 gebruikt makelaar Martijn Lukassen Facebook en Instagram. Voor kantoor- en woningpromotie, maar ook om de deskundigheid, medewerkers en lokale betrokkenheid van het kantoor te laten zien.

Funda Product
Toon je deskundigheid en lokale betrokkenheid op funda

Met Podiumplaats werk je aan je naamsbekendheid en ben je prominent zichtbaar op de ’buurtpagina’s van jouw regio naar keuze.

Vertel me meer >

Met behulp van een contentkalender bepaalt het team de frequentie en inhoud van de posts. Martijns vrouw Lia maakt de berichten. Op LinkedIn deelt Lukassen zijn kennis over bijvoorbeeld de woningprijzen en huizenmarkt.

Creatieve feestdagenacties

Vooral via Facebook laat DOOR Martijn zien dat ze erg betrokken zijn bij de lokale gemeenschap. Onder meer met creatieve acties rondom Pasen, Sinterklaas en Kerstmis, zoals raden hoeveel kerstballen er in de boom hangen of een Sinterklaaskleurwedstrijd.

‘We delen ook posts van andere ondernemers in de regio’

‘Vorig jaar hadden maar liefst vijftig kinderen hun schoentje met kleurplaat in ons makelaarskantoor gezet. De kleurplaten verspreidden we huis aan huis en konden op kantoor opgehaald worden of online worden gedownload. Dit jaar mogen we onze kleurplaten zelfs uitdelen op een basisschool aan de lagere groepen.’ Alle momenten in zo’n actie, zoals het uitdelen van de prijzen en de schoenen op kantoor, deelt Lukassen via social media. ‘Daar krijgen we veel likes en respons op.’

Persoonlijke berichten doen het goed

Het is vooral de combinatie van on- en offline die zorgt voor aanloop op kantoor, veel likes en nog meer volgers. Ook hun persoonlijke berichten doen het goed. ‘Toen ik de geboorte van ons zoontje deelde, ontplofte de responsbox. Maar we plaatsen ook berichtjes over ons team, grappige voorvallen en we delen posts van volgers en andere ondernemers uit de regio.’

Dat laatste wil Lukassen meer gaan doen. ‘Zo laten we onze betrokkenheid zien in het dorp en die ondernemers delen onze berichten misschien ook weer.’ Zo bouw je een band op met de mensen uit je omgeving, vindt hij.

Volgers worden ooit klant

Succes via social media vraagt om een lange adem. ‘Het duurt een tijd om een grote volgersgroep op te bouwen,’ zegt Lukassen. ‘Continuïteit is de sleutel. We hebben nu meer dan 1800 volgers op Facebook en Instagram.’

Directe leads zijn dit natuurlijk niet – in de gemeente Deurne worden gemiddeld maar 350 woningen per jaar verkocht – ‘maar,’ weet Lukassen uit ervaring, ‘als ze ons blijven volgen vanwege onze leuke, persoonlijke berichten, worden ze op termijn wellicht wel klant.’ Dat hij steeds vaker op straat herkend wordt, vindt hij al een goed teken.