Waarom Kantoorprofiel Pro een slimme keuze is
- 3 minuten leestijdBlog van accountmanager Jeroen Blom
Sinds we het nieuwe Kantoorprofiel Pro hebben geïntroduceerd aan makelaars, heb ik veel vragen gekregen. Zoals: wat levert zo’n pagina mij op? Kost het invullen niet heel veel tijd? En heeft het zin om het te activeren als ik mijn profielpagina maar half kan vullen? Daar geef ik graag antwoord op.
De vraag die ik het vaakst krijg over Kantoorprofiel Pro is wat het oplevert. Een heel begrijpelijke vraag, want het is een investering.
Elk makelaarskantoor op funda heeft een standaard kantoorpagina. Als funda-bezoekers objecten bekijken en ze willen meer over de makelaar weten, dan klikken ze op het kantoorprofiel. En dat is het voordeel van Kantoorprofiel Pro: je kunt er veel meer informatie kwijt over je kantoor. En dus duidelijker laten zien waar je als makelaar voor staat.
Dat verschil zie je goed als je de standaard kantoorpagina vergelijkt met een kantoorpagina met Kantoorprofiel Pro:
Je merkbeleving versterken
De meeste makelaars die ik spreek zijn blij dat ze met Kantoorprofiel Pro kunnen laten zien wat voor hen belangrijk is. Voor de een zijn dat reviews van tevreden klanten, voor de ander het tonen van hun verschillende vestigingen. Makelaars in het hogere segment zijn op hun beurt blij met de luxere uitstraling.
Je kantoorpagina is dé plek waarop je kunt laten zien wat jou onderscheidt van de rest en waar je je merkbeleving kunt versterken. Met Kantoorprofiel Pro zijn bovendien je logo, foto en persoonlijke contactgegevens zichtbaar op de meest bezochte pagina’s van funda: de objectpagina's. Dat helpt je nog meer bij je profilering.
Het antwoord op de vraag wat Kantoorprofiel Pro oplevert, is dus eigenlijk heel simpel: potentiële klanten.
Activeren of wachten?
Een andere vraag die ik veel krijg is of het je het best eerst Kantoorprofiel Pro helemaal vult, voordat je het activeert. Daar kan ik ook duidelijk in zijn: nee, dat is niet nodig.
Met een pagina die je voor 50% tot 60% hebt ingevuld, bereik je al veel meer dan met een standaard kantoorprofiel. Bovendien wordt je kantoorlogo dan meteen afgebeeld in het contactblok op je objectpagina’s.
Mijn advies is dus om Kantoorprofiel Pro zo snel mogelijk te activeren met de informatie en foto’s die je al hebt. En de pagina dan op een later moment te actualiseren met nieuwe of extra informatie en foto’s.
Wacht daar niet te lang mee, want het is een gemiste kans als je mensen niet volledig kennis laat maken met je kantoor.
Tijdrovend?
Het invullen van je pagina met Kantoorprofiel Pro kost overigens niet heel veel tijd. Laatst heb ik ter plekke met een makelaar de pagina ingevuld met onder meer teksten en beeld van zijn website. In funda desk is het in feite een invuloefening; we waren er binnen 10 minuten mee klaar.
Ook via de telefoon help ik makelaars weleens om de pagina in te vullen, en ook dat lukt vaak binnen 10 minuten. Wel helpt het als je als kantoor al goed weet wat je wilt uitstralen, want je moet keuzes maken.
Ons advies is gratis
De meeste makelaars die ik spreek zijn overtuigd van het belang van Kantoorprofiel Pro. Ze komen er alleen vaak door drukte niet aan toe om de pagina te vullen en te activeren. Zonde! Want door je duidelijk te profileren, weten potentiële klanten je ook makkelijker te vinden in minder drukke tijden.
Je kunt altijd met mij of een van mijn collega-accountmanagers contact opnemen; onze tijd en advies kosten niets. Wij helpen je ook om inzicht te krijgen in hoe vaak je profielpagina wordt bezocht en hoe vaak bezoekers tot actie overgaan en contact met je opnemen. En desgewenst vullen we je Kantoorprofiel Pro samen met jou in.
Laat vandaag nog zien wat jouw kantoor uniek maakt met Kantoorprofiel Pro
Je kunt dan meteen gebruik maken van het persoonlijk contactblok bij je objectpagina’s.