7 praktische tips voor je kantoorpagina
Je kantoor professioneel in de spotlights
Met Kantoorprofiel Pro geef je jouw kantoor een gezicht op funda. Wist je dat zo’n 184.000 funda-bezoekers op zoek zijn naar een makelaar? Slim dus om je kantoor optimaal te presenteren. Maar hoe doe je dat met Kantoorprofiel Pro? Door rekening te houden met wat potentiële (ver)kopers van je willen weten. Zeven tips.
Kantoorprofiel Pro biedt verschillende mogelijkheden om de naamsbekendheid van je kantoor op funda te vergroten: een uitgebreide unieke kantoorpagina en een opvallend persoonlijk contactblok op al jouw objectpagina’s.
Geef je kantoor een gezicht met Kantoorprofiel Pro
Laat potentiële klanten zien wie je bent en maak een sterke eerste indruk.
Op zoek naar de perfecte match
We hebben onderzocht waar consumenten naar kijken als zij op zoek zijn naar een makelaar: wat willen ze graag weten over het makelaarskantoor? Welke informatie slaan ze over? En op basis van welke informatie maken aan- en verkopers hun keuze voor een makelaar?
Op basis van de inzichten uit het onderzoek hebben we zeven tips op een rij gezet die je kunnen helpen om Kantoorprofiel Pro effectief in te zetten.
1. Laat de bezoeker kennismaken met je team
Consumenten vinden het aantal medewerkers dat een kantoor heeft, de klantbeoordelingen en het aantal verkochte objecten belangrijk bij de keuze voor een makelaar. ‘Ik zoek een kantoor dat niet te groot is en niet te klein’, zegt een van de ondervraagden. Bij een groot kantoor met veel medewerkers verwachten ze veel expertise, maar ook een minder persoonlijke behandeling.
Wil je laten zien dat jouw kantoor persoonlijke aandacht hoog in het vaandel heeft? Dan kun je een persoonlijke uitstraling creëren door de medewerkers van je team voor te stellen. Bijvoorbeeld door het persoonlijk contactblok in te stellen voor al jouw objecten en door al je medewerkers met foto toe te voegen onder ‘Medewerkers’.
2. Kies voor foto’s die passen bij je kantoor
Op zoek naar geruststelling en bevestiging kijken consumenten bijvoorbeeld naar de foto’s van medewerkers en de informatie erbij om een indruk te krijgen van het aantal makelaars op het kantoor. Zo werd op basis van de foto’s over een kantoor in het onderzoek gezegd: ‘Zij stralen meer plezier en passie uit’. Bij een ander kantoor was echter het oordeel: ‘Deze medewerker lijkt net afgestudeerd. Ik zoek een team met meer ervaring.’ Kies dus voor een stijl die past bij jouw kantoor en houd bij medewerkersfoto’s ook rekening met de verhouding: vierkant.
3. Besteed ook aandacht aan alle details
Het lijken misschien details waar niemand naar kijkt, maar consumenten letten ook op zaken als het oprichtingsjaar van je kantoor, de koepelorganisaties waarbij je bent aangesloten en behaalde certificaten. Het geeft een indruk van je ervaring en expertise. Goed om te weten dat met Kantoorprofiel Pro automatisch de makelaarsvereniging staat uitgelicht waar jij bent aangesloten. Daarnaast kun je zelf nog alle kenmerken van je kantoorpagina zo volledig mogelijk invullen. Die details kunnen het verschil maken of een klant je wel of niet meeneemt in de selectie.
De meeste mensen willen een gevoel krijgen bij de persoonlijkheid van je makelaarskantoor
4. Wees die lokale held
Consumenten willen weten welke makelaar voor hen relevante ervaring heeft, met gelijkwaardige huizen in hun buurt. Ze zoeken op de kantoorpagina naar elementen die hierover informatie geven: je werkgebied, de locatie van je kantoor, je huidige aanbod van woningen, in het verleden verkochte woningen en de beoordelingen van klanten. Op jouw kantoorpagina wordt automatisch de beste en recentste beoordeling uitgelicht. Daarnaast kun je duidelijk in je kantoorbeschrijving laten zien dat je specifieke kennis hebt van de lokale buurt, en vermeld dit bijvoorbeeld ook in je kantoorslogan.
5. Vereenvoudig de klik met je kantoor
Waarin zit ’m die klik met het kantoor die consumenten zoeken: in de feiten of in het gevoel? Er is niet één antwoord op deze vraag, net zoals er niet één type consument is. Wat uit het onderzoek naar voren komt is dat de meeste mensen een gevoel willen krijgen bij de persoonlijkheid van je makelaarskantoor. Gebruik de grotere headerfoto om dit beeld goed over te brengen. Denk na over wat je met deze foto wil uitstralen: betrokkenheid, professionaliteit? Let erop dat de foto goed uitkomt op zowel mobiel, desktop als tablet. Een fotograaf kan je hierbij helpen.
6. Gebruik de aantrekkingskracht van video
Met de mogelijkheid om een video op je kantoorpagina te tonen, geef je een nog vollediger en persoonlijker beeld van jouw kantoor. Laat hierin je aanpak en je team zien. Of vraag tevreden klanten om iets over jouw werkwijze op beeld te zeggen. Ook hier geldt: werk met professionals. Als je nog geen goede video hebt, gebruik dan liever goede foto’s.
7. Consistentie, consistentie, consistentie
Tot slot: met zoveel opties wordt het steeds belangrijker om op de consistentie van je merk te letten. Dat geldt voor alle communicatie-uitingen van je kantoor. Denk aan continuïteit van jouw merk op je eigen website, socials, communicatie met klanten en dus ook op funda. Dit alles draagt bij aan de professionele uitstraling van je kantoor.