Zo tevreden waren jullie over funda in 2023

- 3 minuten leestijd

Jullie gaven ons gemiddeld een 7,3

Wat vind jij van de presentatiemogelijkheden op funda? Hoe waardeer je het contact met funda-medewerkers? En helpen wij je zakendoen? Op die vragen kregen we eind vorig jaar antwoord in ons terugkerend klanttevredenheidsonderzoek. Zo’n 450 makelaars en medewerkers deden daaraan mee. Lees hier de belangrijkste resultaten én wat we met die resultaten gaan doen.

De tevredenheid over productinformatie laat weer een positieve trend zien. Vorig jaar zetten we in funda desk de eerste stappen zetten om de productinformatie te verhelderen. Begin 2023 hebben we vervolgens nieuwe productpagina’s gelanceerd. Zo zie je nu in een oogopslag wat het product inhoudt, wat het kost en wat het oplevert. Zowel voor jouw objecten als voor je makelaarskantoor.

Daarnaast hebben we consumentenflyers in het leven geroepen: folders met alle informatie over de presentatie- en promotiemogelijkheden op funda. Die kun jij als makelaar meegeven aan de consument zodat jouw klant een goed beeld krijgt van de presentatiemogelijkheden op funda.

tip
Nog niet bekend met de consumentenflyers?

Bestel of download ze gratis en informeer je klanten over alle mogelijkheden op funda. Vertel me meer >

Beste leads en grootste bereik

De tevredenheid over zowel het objectbereik als het aantal kantoor- en objectleads is verbeterd. We werken er dagelijks aan om makelaars de beste leads en het grootste bereik te geven. Zo lanceerden we twee keer een Barometer waarmee je jouw objectprestaties kunt vergelijken met regionale gemiddelden. Tot slot hebben we in 2023 voor het eerst een persoonlijk jaaroverzicht met makelaars gedeeld*. Hierin stond precies hoeveel bereik en leads je het afgelopen jaar via funda hebt gekregen.

* alleen bij plaatsing van minimaal 10 koopobjecten in 2023

Ook inzicht in jouw prestaties?

Neem contact op via de button hieronder en maak een afspraak met jouw accountmanager. Aan de hand van persoonlijke data ontvang je tips om verder te groeien met behulp van funda.

Paulien StapelAccountmanager

Betere bereikbaarheid voor vragen

Ook blijkt de tevredenheid over het persoonlijke contact flink te zijn verbeterd. In de klanttevredenheidsonderzoeken van voorgaande jaren werd duidelijk dat er onvrede was over de beperkte bereikbaarheid van funda. In antwoord op die feedback staat ons Customer Support Team sinds afgelopen zomer vijf dagen in de week van 09.00 tot 17.00 uur klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Ruimte voor verbetering kwaliteit van leads

Natuurlijk is er ook ruimte voor verbetering. Uit het onderzoek blijkt de tevredenheid over de kwaliteit van kantoorleads een aandachtspunt. We zijn op dit moment aan het onderzoeken of we de contactformulieren beter kunnen inrichten zodat je sneller ziet waar de lead vandaan komt en met welk vraagstuk de aanvrager zit (aankoop, verkoop, huur etc.).

Hoge respons

De conclusie: een algemeen tevredenheidscijfer van 7,3, overwegend positieve feedback én ruimte voor verbetering. We zijn ook blij met het hoge responspercentage van de afgelopen meting. Behalve kantooreigenaren en makelaars konden ook officemanagers, commercieel medewerkers en assistent-makelaars hun mening geven over funda. We zijn blij dat ook deze groep funda-gebruikers positieve feedback heeft gegeven. Door iedereen van een kantoor uit te nodigen, krijgen we een nog beter beeld waar jij én jouw team blij van worden en wat we kunnen verbeteren. Bedankt!