MakelaarAd: promoot je kantoor tussen de zoekresultaten
Meer zichtbaarheid, meer leads
Met MakelaarAd laat je je kantoor opvallen tussen de zoekresultaten van een funda-bezoeker, met een zelfgekozen boodschap. Accountmanager Kirsten legt uit hoe je MakelaarAd slim inzet voor meer zichtbaarheid en leads.
Met MakelaarAd (eerder bekend als de Resultaatlijstadvertentie) promoot je je kantoor tussen de relevante zoekresultaten van de funda-bezoeker. Je advertentie verschijnt op de vierde plek tussen het aanbod, in een opvallende banner.
In deze banner kun je verschillende kenmerken van je kantoor onder de aandacht brengen, zoals:
een foto van je kantoor, personeel of kantoorlogo
50 tekens tekstruimte om kort en krachtig unieke kenmerken van je kantoor uit te lichten
een link naar je profielpagina op funda of je eigen website
Zichtbaar blijven met minder aanbod
Vooraf bepaal je in welke plaats je je advertentie wilt laten zien. Je betaalt naar aanleiding van het resultaat, oftewel: het aantal keer dat je advertentie wordt getoond. Wanneer het maximale aantal impressies is bereikt, loopt de advertentie automatisch af. De advertentie blijft maximaal een maand staan.
Volgens Kirsten is MakelaarAd bij uitstek een advertentie die goed binnen deze tijd past. ‘Het aanbod loopt in veel steden af. Met minder verkoopborden op straat ben je letterlijk minder zichtbaar. MakelaarAd helpt je om zichtbaar te blijven, ook met minder aanbod.’
Opvallen met verschillende boodschappen
Nog een voordeel van MakelaarAd is dat je de mogelijkheid hebt om verschillende boodschappen te gebruiken. Daardoor kun je gericht opvallen met een speciale actie. Kirsten: ‘Zo kun je de tekstruimte benutten om een gratis waardebepaling onder de aandacht te brengen. Ik moedig makelaars aan om te experimenteren met de tekstruimte en te ontdekken wat het beste voor hen werkt. Kies je voor een vrij generieke boodschap als ‘de beste makelaar in de buurt’ of voor een meer opvallende boodschap?’ Een goed voorbeeld daarvan is een kantoor dat de tekstruimte van MakelaarAd tijdelijk benutte om klanten fijne feestdagen te wensen. Op de kantoorfoto was het team met een kerstmuts op te zien. Kirsten: ‘Zo’n advertentie levert misschien niet direct een nieuwe klant op, maar zorgt er wel voor dat een makelaar bekend wordt bij zoekers. Zodra zij een makelaar nodig hebben is de kans aannemelijk dat ze aan die makelaar met die sympathieke kerstboodschap denken.’
Ontdek hoe je MakelaarAd insteltKleine moeite, groot effect
In die lijn zou een makelaarskantoor ook op andere actuele momenten in het jaar kunnen inspelen. Door bijvoorbeeld in januari een boodschap over te brengen als: ‘Nieuw jaar, nieuw huis?’. Kirsten: ‘Zeker vanuit marketingperspectief is het spelen met verschillende uitingen heel interessant. Dat hoeft helemaal niet veel tijd, moeite of budget te kosten. Je bedenkt wanneer je welke boodschap wilt overbrengen, daarna is het slechts een kwestie van foto en tekst uploaden. Je boodschap verschijnt vervolgens op de meest prominente plek op funda waar je doelgroep aanwezig is. Daar kan geen Facebook-advertentie of een banner op een regionale bus tegenop.’
Nieuwe klanten werven via de funda-resultatenlijst?
Belicht de unieke kenmerken van je kantoor in een specifiek zoekgebied.