Zo werkt projectpromotie voor nieuwbouw op funda

Article Primary Image - Zo werkt projectpromotie voor nieuwbouw op funda
3 minuten leestijd

Alle mogelijkheden op een rij

Hoe verkoop je succesvol een nieuwbouwproject in een onvoorspelbare markt? Digital Media Consultant Sef van Vlijmen van funda: ‘Juist nu is het enorm belangrijk om een project al direct vanaf de start onder de aandacht te brengen, anders loop je straks achter de muziek aan.’

‘Veel makelaars en projectontwikkelaars merken dat zij nieuwbouw actief onder de aandacht moeten brengen om alle huizen verkocht te krijgen,’ zegt funda’s Sef van Vlijmen. ‘Het is belangrijk om daar zo snel mogelijk mee te beginnen, bijvoorbeeld op het moment dat het project in voorbereiding is. De kans op succes is dan groter dan wanneer je later, als blijkt dat het project moeilijk verkoopt, pas begint met adverteren.’

Liggende of staande advertentie

Om zo'n project direct goed onder de aandacht van een relevante doelgroep te brengen, biedt funda makelaars de optie om een Maatwerkcampagne Nieuwbouw in te zetten. Dit is een advertentiecampagne waarbij advertenties op verschillende plekken op funda verschijnen: als horizontale banner tussen de zoekresultaten of als verticale advertentie daarnaast óf naast de zoekkaart. Deze laatste optie valt extra op en leent zich perfect om de bekendheid van een nieuwbouwproject onder een relevante doelgroep te vergroten.

Bereik de juiste doelgroep

Met deze projectpromotie op funda breng je een project gericht onder de aandacht van mensen die actief op zoek zijn naar een huis. De advertentie kan zowel tussen het ‘normale’ aanbod van funda worden getoond als in het nieuwbouw-gedeelte. Sef: ‘Je bereikt dus al direct de juiste doelgroep. Vervolgens kun je zoekers verder specificeren op basis van bijvoorbeeld gebied en prijscategorie. Of ga nog een stapje verder en richt je op senioren, expats of zoekers naar appartementen.’

‘Blijkt dat twee type woningen minder goed verkopen, dan pas je gemakkelijk je campagne aan’

De advertentiecampagne kun je gedurende de looptijd eenvoudig aanpassen. Sef: ‘Bestaat een nieuwbouwproject bijvoorbeeld uit verschillende type woningen in verschillende prijsklassen? Dan breng je het project bij de start als geheel onder de aandacht van een brede doelgroep in een bepaald gebied. Blijkt gaandeweg dat twee type woningen minder goed verkopen, dan pas je gemakkelijk je campagne zo aan dat alleen die twee types gericht onder de aandacht worden gebracht van bijvoorbeeld zoekers die binnen die specifieke prijscategorie zoeken.’

Tussen of naast de zoekresultaten

Welk type advertentie je inzet hangt af van de fase waarin je nieuwbouwproject zich bevindt. Ben je op zoek naar inschrijvingen en kopers, dan raadt Sef aan om te kiezen voor een advertentie tussen de zoekresultaten. ‘Die lijkt het meest op een reguliere plaatsing, waardoor er vaak op geklikt wordt. Jouw doelgroep komt dan eenvoudig terecht op de projectwebsite. Zo'n advertentie is snel gemaakt. Je levert vier regels tekst en beeld aan, funda doet de rest.’ Zolang de campagne loopt, mag je de tekst en afbeelding zo vaak aanpassen als je wilt. Zo kun je zelf uittesten welke vorm het beste voor jouw nieuwbouwproject werkt.’

Sef: ‘Heb je een uniek object of een bijzonder project met een grote uitdaging? Dan adviseer ik om voor een grotere campagne te gaan en dus voor de verticale advertentieruimte. Hiermee kun je groots uitpakken met bijvoorbeeld bewegende beelden. Zo’n campagne vraagt meer inspanning, maar als je hiermee opvalt bij de juiste kopers, is dat in deze tijd lucratief.’

Lees ook: 'Sneller en goedkoper promotiebanners maken met AI'

Samen zoeken naar de beste oplossing

Wil je een nieuwbouwproject promoten met een advertentiecampagne op funda, dan adviseert en begeleidt het team van Sef je hierbij. Samen zoeken jullie de beste oplossing en maken jullie een plan. Gedurende de campagne monitoren jullie de resultaten en bepalen jullie waar eventueel bijgestuurd kan worden om zo veel mogelijk woningen te verkopen.

Breng je nieuwbouwproject op het juiste moment en bij de juiste doelgroep onder de aandacht met een maatwerkcampagne

Sef en zijn collega's helpen je graag met je campagnestrategie en advertenties.

Sef van VlijmenDigital media consultant