‘Blikvanger is ons handelsmerk geworden’
- 3 minuten leestijdRotterdams makelaarskantoor scoort met zijn naamsbekendheidcampagne
Nieuwe woning in de verkoop? Meteen op funda met een Blikvanger. René Voorberg zet het promotiemiddel standaard in. Niet alleen zijn objecten vallen hierdoor op, maar ook zijn kantoor. ‘Overal ons visitekaartje, dat maakt wel indruk bij potentiële klanten.’
Al direct na de introductie van Blikvanger besloot René Voorberg het promotiemiddel op te nemen in het all-inpakket van zijn kantoor Voorberg Makelaars in Rotterdam. Dat bleek een goede zet: van nieuwe klanten krijgt hij regelmatig terug dat ze de naam en het logo van Voorberg zo vaak tegenkomen en daarom met het kantoor in zee gaan.
‘Dat is de nummer één reden waarom we ermee begonnen zijn,’ vertelt Voorberg. ‘Zeker in het begin waren we het enige kantoor in de regio dat hiermee experimenteerde. Dan stonden we met vijf Blikvangers op één pagina op funda. Overal ons visitekaartje, dat maakt wel indruk bij potentiële klanten.’
Gebruik je objectpresentatie als visitekaartje voor jouw kantoor
Met Blikvanger vallen jouw object én kantoor op tussen de zoekresultaten. Blikvanger is standaard onderdeel van funda Premium.
Al meer dan veertig jaar een bekend gezicht
Hoewel Voorberg na veertig jaar geen onbekende is in zijn regio, vindt hij dat een makelaar aan zijn naamsbekendheid moet blijven werken. Er is namelijk genoeg concurrentie bijgekomen. Daarom wil hij dat toekomstige klanten zijn opvallende, blauwe kantoorlogo overal tegenkomen: op straat, op social media en natuurlijk op funda.
‘Je gebruikt voor de objectpresentatie toch ook geen foto’s die je met je telefoon hebt gemaakt’
‘Blikvanger is ons handelsmerk geworden,’ vertelt Voorberg. ‘Een way of life. En het past goed binnen onze manier van werken. We nemen de tijd voor onze klanten en leggen de lat hoog. Daar past Blikvanger ook bij: we gaan voor de hoogst haalbare presentatie.’ Heel soms krijgt Voorberg van klanten de vraag of het ook zonder een Blikvanger kan. Het antwoord daarop is simpel: nee. ‘Ook als huizen zichzelf zouden verkopen, moet je goed blijven presenteren. Je gebruikt voor de objectpresentatie toch ook geen foto’s die je met je telefoon hebt gemaakt?’
Goed voor klant en makelaar
Voorberg gelooft heilig in de combinatie van een goede, uitgebreide presentatie met een kantoorpromotiemiddel. Dat werkt tweeledig: een goede presentatie levert meer contactmomenten en kijkers op voor de makelaar, waar je weer nieuwe verkoopleads uit haalt. Voor de klant biedt Blikvanger meer ruimte voor goede foto’s en tekst om belangrijke details uit te lichten, bijvoorbeeld dat een huis op eigen grond staat. Voorberg: ‘Zoiets zie je niet aan de hoofdfoto. Dat moet je benoemen, liefst al tussen de zoekresultaten. Wil je succesvol blijven, dan is het belangrijk dat je op de toppen van je kunnen blijft presteren en je er niet makkelijk vanaf maakt.’
Niet meer de enige
Inmiddels merkt Voorberg dat hij niet meer de enige binnen zijn regio is die Blikvanger graag inzet. Sterker nog: hij krijgt serieuze Blikvanger-concurrentie van zijn collega’s in Rotterdam. ‘We zijn blij dat, ondanks die concurrentie, klanten onze naam nog steeds opmerken. Mocht er ooit een alternatief komen om nóg meer op te vallen, dan sta ik vooraan in de rij.’
Lees ook: 'Hoe valt mijn Blikvanger nog op tussen al die andere Blikvangers?'