Schrijftips voor een succesvolle Blikvanger

- 2 minuten leestijd

Wees specifiek: ‘veel licht’ is nietszeggend voor de consument

Een object bevat vaak meerdere unieke elementen. Met de Blikvanger krijg je extra ruimte om deze onder het voetlicht te brengen. Maar wat maakt nou een goede Blikvanger? We helpen je graag op weg, zodat jouw aanbod beter opvalt in de zoekresultatenlijst van funda.

In een tijd waarin zoekers vlug scannen door de vaak grote hoeveelheid online informatie, is opvallen een pre. Eén van de middelen die je daarvoor op funda kunt inzetten is Blikvanger: een mozaïek van drie foto’s van jouw object in de zoekresultatenlijst, plus ruimte voor 69 karakters omje belangrijkste verkoopargument uit te lichten.

Een goede Blikvanger is de ultieme teaser. Je benoemt een verrassend kenmerk dat nieuwsgierig maakt om verder te kijken. Benoem je de omgeving, een prijsverandering of juist een bijzonder kenmerk van het huis zelf? De keuze is aan jou.

De (unieke) locatie

Veel Blikvanger-teksten vertellen meer over de omgeving van het object. Maar daarin is het wel verstandig om specifiek te zijn. Argumenten als ‘unieke locatie’, ‘sfeer en karakter’ of ‘prachtige omgeving’ zeggen in feite vrij weinig en zijn inmiddels niet meer zo overtuigend. De zoeker zal daar minder snel op klikken. Een ‘kindvriendelijke buurt’ spreekt al meer tot de verbeelding, zeker als je een mooie gezinswoning verkoopt.

De mededeling

Vraagprijs omlaag? Een Blikvanger-tekst leent zich uitstekend om een boodschap over te brengen, bijvoorbeeld om te benadrukken wanneer een object in prijs is gedaald of als je binnenkort een open huis organiseert. Maar je zou ook extra aandacht kunnen vestigen op de bijzondere video die de zoeker niet mag missen. Bijvoorbeeld met een tekst als 'Check de video voor de geweldige tuin.'

Het bijzondere kenmerk

Wat maakt jouw object bijzonder? Is het de bijzondere wijnkelder, de XXL-garage of moderne uitbouw met veel licht? Ook hier geldt: wees specifiek. Met alleen ‘authentieke elementen’ of ‘veel licht’ zeg je vrij weinig. Kijk in plaats daarvan eens naar de volgende voorbeelden:

  1. Energieneutraal wonen

  2. Masterchef gezocht

  3. Met interieurarchitect verbouwd

  4. Bekijk ook de video

  5. Eigen bibliotheek en wijnkelder

  6. Met smart living-technologie

  7. Enorm dakterras met skyline

  8. Eigen spa: jacuzzi en sauna

Dit zijn natuurlijk beknopte beschrijvingen, maar ze zeggen wel waar het op staat, of maken, bijvoorbeeld in het geval van ‘Masterchef gezocht’, nieuwsgierig. Hoe groot en uitgebreid zou die keuken zijn? Dit soort teksten werkt extra uitnodigend als hetgeen je omschrijft nog niet op de foto's te zien is.

Geef je Blikvanger-tekst dat beetje extra

Wat je ook doet, kies je Blikvanger-tekst zorgvuldig en probeer weg te blijven van the usual suspects. Bedenk goed wat je precies wil uitlichten en waarom. Durf specifiek te zijn en benadruk elementen die de potentiële doelgroep aanspreken. Zo is een energieneutraal huis een bijzonder detail dat niet van een foto af te zien is en waarmee het object zich onderscheidt van het andere aanbod. Laat het zien!

Wees creatief en verleid kopers tot een click

Je stelt je Blikvanger-teksten in via funda desk. Of kies bij het plaatsen voor funda Premium. Dit pakket is inclusief Blikvanger.

Ga naar funda desk