Schrijftips voor een succesvolle Blikvanger
Wees specifiek: ‘veel licht’ is nietszeggend voor de consument
Een object bevat vaak meerdere unieke elementen. Met Blikvanger krijg je extra ruimte om deze voor het voetlicht te brengen. Maar wat maakt nou een goede Blikvanger? We helpen je graag op weg, zodat jouw aanbod beter opvalt in de zoekresultatenlijst van funda.
In een tijd waarin zoekers vlug scannen door de vaak grote hoeveelheid online informatie, is opvallen een pre. Eén van de middelen die je daarvoor op funda kunt inzetten is Blikvanger: een mozaïek van drie foto’s van jouw object in de zoekresultatenlijst, plus ruimte voor een korte tekst om je belangrijkste verkoopargument uit te lichten.
Lees ook: 'Kun je de fotovolgorde van Blikvanger aanpassen?'Een goede Blikvanger is de ultieme teaser. Je benoemt een verrassend kenmerk dat nieuwsgierig maakt om verder te kijken. Benoem je de omgeving, een prijsverandering of juist een bijzonder kenmerk van het huis zelf? De keuze is aan jou.
De (unieke) locatie
Veel Blikvanger-teksten vertellen meer over de omgeving van het object. Maar daarin is het wel verstandig om specifiek te zijn. Argumenten als ‘unieke locatie’, ‘sfeer en karakter’ of ‘prachtige omgeving’ zeggen in feite vrij weinig en zijn inmiddels niet meer zo overtuigend. De zoeker zal daar minder snel op klikken. Een ‘kindvriendelijke buurt’ spreekt al meer tot de verbeelding, zeker als je een mooie gezinswoning verkoopt.
De mededeling
Vraagprijs omlaag? Een Blikvanger-tekst leent zich uitstekend om een boodschap over te brengen, bijvoorbeeld om te benadrukken wanneer een object in prijs is gedaald of als je binnenkort een open huis organiseert. Maar je zou ook extra aandacht kunnen vestigen op de bijzondere video die de zoeker niet mag missen. Bijvoorbeeld met een tekst als 'Check de video voor de geweldige tuin.'
Het bijzondere kenmerk
Wat maakt jouw object bijzonder? Is het de bijzondere wijnkelder, de XXL-garage of moderne uitbouw met veel licht? Ook hier geldt: wees specifiek. Met alleen ‘authentieke elementen’ of ‘veel licht’ zeg je vrij weinig. Kijk in plaats daarvan eens naar de volgende voorbeelden:
Energieneutraal wonen
Masterchef gezocht voor deze geweldige keuken
Met interieurarchitect verbouwd
Bekijk ook de video van de omgeving
Eigen bibliotheek en wijnkelder
Met smart living-technologie
Enorm dakterras met skyline
Je kan je geen betere buren wensen
Dit zijn natuurlijk beknopte beschrijvingen, maar ze zeggen wel waar het op staat, of maken, bijvoorbeeld in het geval van ‘Masterchef gezocht’, nieuwsgierig. Hoe groot en uitgebreid zou die keuken zijn? Dit soort teksten werkt extra uitnodigend als hetgeen je omschrijft nog niet op de foto's te zien is.
Geef je Blikvanger-tekst dat beetje extra
Wat je ook doet, kies je Blikvanger-tekst zorgvuldig en probeer weg te blijven van the usual suspects. Bedenk goed wat je precies wil uitlichten en waarom. Durf specifiek te zijn en benadruk elementen die de potentiële doelgroep aanspreken. Zo is een energieneutraal huis een bijzonder detail dat niet van een foto af te zien is en waarmee het object zich onderscheidt van het andere aanbod. Laat het zien!
Met funda Premium combineer je de voordelen van Blikvanger en funda Compleet
Jouw object valt meer op en komt, samen met je kantoornaam, hoger in de resultatenlijst vanaf het belangrijke eerste piekmoment.