De voordelen van een persoonlijk contactblok op je objectpagina's

3 minuten leestijd

‘Dit maakt de eerste kennismaking laagdrempeliger’

In Kantoorprofiel Pro zit een nieuwe functionaliteit waarmee je jouw kantoor letterlijk een gezicht geeft: het persoonlijk contactblok. Hoe werkt het en wat vinden makelaars die deze nieuwe functionaliteit al hebben getest?

Het persoonlijk contactblok vervangt het normale contactblok zoals je dat kent met jouw kantoornaam en de oranje contactbutton. Met twee grote verschillen: het persoonlijk contactblok toont naast je kantoorlogo ook een foto van de verkopend makelaar én is direct gelinkt aan een telefoonnummer naar keuze.

Persoonlijke aandacht, flexibel in te richten

Bij elke woning kies je zelf welke collega en welke contactgegevens je aan het persoonlijk contactblok koppelt. Hebben jullie een specialist in nieuwbouw in huis? Dan komen de leads direct bij de juiste collega terecht. Als een ander de verkoop overneemt, werk je de contactgegevens en foto eenvoudig bij. Optimale flexibiliteit dus.

Funda Product
Maak je objectpresentatie persoonlijker met Kantoorprofiel Pro

Voeg een persoonlijk contactblok toe en verhoog de interactie met zoekers.

Vertel me meer

Veel makelaars zullen blij zijn met deze nieuwe functionaliteit. ‘Het was ook een veelgevraagd verbeterverzoek in 2023’, vertelt Nina van Lith, Senior Product Marketing Manager bij funda. Ze legt uit dat makelaars online beter zichtbaar willen zijn en een efficiënte oplossing zoeken om bezichtigingen te plannen.

Volgens Nina is het logisch dat deze oplossing op de objectpagina te vinden is. ‘Dit zijn de meest bezochte pagina’s op funda, met gemiddeld 4000 views. Juist hier wil je als makelaar werken aan je merkidentiteit door zichtbaar te zijn met je kantoorlogo en een foto van een medewerker. Zo bouw je voortdurend aan je naamsbekendheid.’

Drempelverlagend

Jeroen Streppel van Hendriks Makelaardij, een makelaarskantoor met 37 vestigingen in heel Nederland, heeft het persoonlijk contactblok getest. ‘We proberen altijd voorop te lopen’, vertelt hij. ‘We beschouwen funda als onze grootste partner. Als funda met iets nieuws komt, willen we dat als eerste uitproberen.’

Streppel gelooft dat het persoonlijk contactblok drempelverlagend werkt. ‘Potentiële kopers zien direct met wie ze te maken hebben, wat de eerste kennismaking laagdrempeliger maakt. Voor makelaars is het ook interessant: je bouwt aan je merk. Mensen hebben een gezicht bij de persoon die ze gaan spreken en zoiets blijft hangen. Ik kan me voorstellen dat veel kantoren hier enthousiast over zullen zijn.’

Sneller schakelen

Ook Oldrik Beelen, mede-eigenaar bij VanHuyse, heeft met zijn collega’s het persoonlijk contactblok getest. ‘Wij hechten veel waarde aan persoonlijk contact en een vast gezicht. Hiermee kun je vanaf het eerste contactmoment direct met de juiste persoon schakelen. Dat haalt vertraging uit de lijn en vermindert een deel van de irritatie in het proces.’

‘Ik merk aan collega’s dat ze door het persoonlijk contactblok meer controle hebben over de aanvragen. Komt er op zondag een aanvraag binnen, dan kunnen ze er direct mee aan de slag. Dat betekent niet dat onze makelaars het hele weekend doorwerken: sommige makelaars kiezen ervoor om buiten kantooruren automatisch door te schakelen naar ons centrale nummer. Kortom, wij zijn enthousiast.’

Geef potentiële kopers een goede eerste indruk met Kantoorprofiel Pro.

Breid je kantoorpagina uit met foto's, video's en extra informatie en voeg een persoonlijk contactblok toe aan je objectpresentaties.

Bestel in funda desk