'Podiumplaats gebruik ik voor naamsbekendheid'

- 2 minuten leestijd

Waarom deze makelaar adverteert op funda

Voor makelaars is een goede reputatie essentieel. Promotie van je kantoor kan hieraan bijdragen, weet makelaar Eran Hausel van Heeren Makelaars. Daarom adverteert hij met enige regelmaat op funda. ‘Dat doe ik voornamelijk voor de naamsbekendheid van mijn kantoor.’

Natuurlijk wil hij, net als andere makelaars, graag zijn objecten verkopen, zegt Hausel. Maar liever zet hij in op de langere termijn. Niet van object naar object hoppen, wel: ‘Naamsbekendheid genereren. Niet voor mijzelf, maar voor mijn kantoor. Dat heet niet voor niets Heeren Makelaars en niet Eran Hausel Makelaars. Want wat als ik ooit wil stoppen? Of als ik een dag vrijneem, maar mensen mij verwachten? Ik heb liever dat klanten komen voor het kantoor. Want als ik het ooit wil verkopen, is mijn bedrijf natuurlijk meer waard als het niet volledig is opgehangen aan mij.’

Podiumplaats

Dat betekent dat Hausel onder meer gebruikmaakt van Podiumplaats. Hausel: ‘Juist omdat die advertentie subtiel ónder het huizenaanbod getoond wordt, of in de resultatenlijst van Zoek een NVM-makelaar, zijn potentiële klanten zich misschien niet altijd even bewust ervan dat ze mijn advertentie zien. Maar onbewust werkt dat wel: als mensen continu Heeren Makelaars voorbij zien komen, blijven we hangen. Goed voor de naamsbekendheid dus!’

Drie keer zichtbaar

Naast zichtbaarheid onder de resultatenlijst van objecten zorgt Podiumplaats er ook voor dat een kantoor getoond wordt op de NVM-makelaar zoeken pagina. Bovendien verschijnt het kantoorlogo prominent op de buurtpagina's. Zo kunnen makelaars zichzelf tactisch positioneren als expert in de desbetreffende buurt.

Advies op maat

Kost het niet heel veel tijd om advertenties te maken en uit te zetten? ‘Nee,’ zegt Hausel, ‘en het kost zeker geen moeite. Het kan binnen een paar klikken geregeld worden in funda desk. Maar ik laat me persoonlijk liever adviseren door funda in een maatwerkcampagne. Natuurlijk heb ik zelf ook een bepaalde visie, en mijn marketingcollega op kantoor ook, maar we luisteren wel naar funda. Daar ligt de expertise.’

Nog een voordeel: Hausel ontvangt aan het eind van de maatwerkcampagne automatisch een eindrapportage. Tijdens de campagne kan hij op aanvraag de resultaten van zijn campagne toegestuurd krijgen. In die rapportages staat precies wat de click-through rate van zijn advertentie is, oftewel: hoe vaak mensen erop klikken. In het geval van Hausel lag zijn laatste rapportage – tot zijn tevredenheid – ver boven het gemiddelde.

Wil jij ook advies over campagnes via funda?

Accountmanager Mara en haar collega's staan jeu graag te woord.

Mara van der SlootAccountmanager