Geef je kantoor een gezicht met Kantoorprofiel Pro
De beste manier om je kantoor te profileren op funda
In een markt waar het aanbod een dieptepunt heeft bereikt, is het verkrijgen van nieuwe verkoopopdrachten misschien wel de grootste uitdaging voor makelaars. Hoe bereik je de consumenten die wél overwegen hun huis te verkopen? En hoe onderscheid je je daarbij van de concurrent, zónder in te leveren op je commissie?
Met maandelijks miljoenen bezoekers bereik je op funda elke consument die actief is op de woningmarkt. Niet alleen potentiële kopers voor je objecten, maar ook verkopers die binnenkort de markt op gaan, komen op het platform in aanraking met jouw makelaarskantoor. Bij funda ben je dan ook aan het juiste adres voor kantoorpromotie. De beste manier om het onderscheidend vermogen van jouw makelaarskantoor onder de aandacht te brengen, is met Kantoorprofiel Pro.
Betere branding met je kantoorpagina
Jeroen Blom, accountmanager bij funda, spreekt dagelijks met makelaars en herkent de strijd om aanbod. Hij vertelt: ‘Als je minder aanbod hebt, ben je minder zichtbaar. Dat geldt voor je offline zichtbaarheid, bijvoorbeeld met je tekoopborden, maar ook online op funda. Om een neerwaartse spiraal te voorkomen is het dus essentieel om jezelf goed te profileren en je onderscheidend vermogen bij je doelgroep onder de aandacht te krijgen.’
Kantoorprofiel Pro biedt makelaars veel mogelijkheden om hun werkwijze te laten zien en waar ze voor staan. ’De kantoorpagina heeft een grote header die meteen in het oog springt’, zegt Jeroen. ‘Als makelaar kun je bovendien een kantooromschrijving, meerdere foto’s en video’s toevoegen om te laten zien wie je bent.’ Verder laten je kenmerken zien wat jou bijzonder maakt, zoals de certificaten of de specialismen die je kantoor heeft, of de branche- of beroepsvereniging waarbij je bent aangesloten.
Meer inzicht in je verrichtingen
Jeroen vervolgt: ‘Consumenten vinden beoordelingen steeds belangrijker. En kantoren met goede beoordelingen willen deze graag laten zien. Vandaar dat we de beste, recentste beoordeling die je ontvangen hebt groot uitlichten op je kantoorpagina. En ook de overige beoordelingen en je gemiddelde cijfer worden getoond.’
Lees ook: 'Het belang van makelaarsbeoordelingen'Consumenten willen weten wat een makelaar in hun buurt gedaan heeft, en of ze bijvoorbeeld ervaring hebben met hun type woning of prijsklasse. ‘Daarom staan de verkopen en aankopen die de makelaar de afgelopen tijd heeft gedaan overzichtelijk op een kaart’, legt Jeroen uit.
Goed in beeld bij je objecten
Veel consumenten komen via een te koop staand object op de kantoorpagina van een makelaar terecht. Doorstromers, die in hun zoektocht naar een woning tegelijkertijd al een oog openhouden voor een verkoopmakelaar, raken soms getriggerd door een goede presentatie op funda en willen dan meer over de makelaar weten.
Jeroen: ‘Makelaars met Kantoorprofiel Pro hebben daarom de mogelijkheid om bij het contactblok op hun objectpagina’s een medewerker naar keuze te tonen, inclusief de bijbehorende contactgegevens.’ Bijvoorbeeld de verantwoordelijke verkoopmakelaar binnen het makelaarskantoor, of de binnendienstmedewerker die de contactaanvragen verwerkt.
‘Op de best bekeken pagina’s van funda vallen je kantoor en je medewerkers zo meer op en zorg je voor meer verkeer naar je kantoorpagina. Bovendien geef je je kantoor zo letterlijk een gezicht en verlaag je de drempel voor mensen om contact op te nemen.’
Wat levert het op?
Een van de meest gestelde vragen aan Jeroen is wat de investering in Kantoorprofiel Pro precies oplevert. Dat is vrij eenvoudig, legt Jeroen uit: ‘Het levert bezoekers op je pagina op bij wie je jouw kantoor kunt profileren op de manier die jij wilt. Hoe beter je dat doet, hoe groter de kans dat zo’n bezoeker een positief beeld van je krijgt en contact met je opneemt. Onderaan de streep zorgt Kantoorprofiel Pro er dan ook voor dat je meer nieuwe klanten aantrekt die bij jou passen.’
Maak slim gebruik van een gratis adviseur
Jeroen en zijn collega's maken graag een analyse op maat over hoe jouw makelaarskantoor het op funda doet ten opzichte van je concurrenten. En adviseren je waar je mogelijk nog meer uit kan halen. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.