Geef je kantoor een verleidelijk podium

3 minuten leestijd

Met Podiumplaats ben je prominent zichtbaar op funda

Wil je je makelaarskantoor onder de aandacht brengen van bezoekers op funda? Geef het een Podiumplaats. Met deze advertentie ben je op drie plaatsen op funda in beeld. We leggen uit welke vele voordelen adverteren met Podiumplaats heeft.

In een markt met veel onderlinge concurrentie, is het belangrijk om te werken aan je naamsbekendheid. Wanneer potentiële klanten je naam niet kennen, wordt de kans dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek wel erg klein.

Laat zien dat je er bent

Met Podiumplaats plaats je je kantoor letterlijk op een digitaal podium dat de aandacht van bezoekers trekt. Met deze advertentie verleid je potentiële klanten om voor jouw makelaarskantoor te kiezen. De advertentie bestaat uit jouw logo en een korte begeleidende tekst over je kantoor of waar je als makelaar uniek in bent. Daarnaast kan je de advertentie eenvoudig je eigen huisstijl meegeven door de hoofdfoto van jouw kantoorpagina toe te voegen als header.

Op drie prominente plekken in de spotlight

Het unieke aan Podiumplaats is dat de advertentie op drie verschillende, prominente plekken op funda te zien is. De advertentie wordt getoond op de resultatenpagina van woningzoekers en de consument die een makelaar zoekt, ziet de advertentie ook daar in de zoekresultatenpagina.

De derde plek waar makelaars met een Podiumplaats-advertentie veel aandacht van potentiële klanten krijgen, is de zogenoemde buurtpagina. Per buurt en per stad hebben we op funda contentpagina’s met informatie over bijvoorbeeld de demografie, huizenprijzen en faciliteiten in een bepaalde buurt. Met de Podiumplaats-advertentie ziet de consument meteen welke makelaars in deze specifieke buurt werkzaam zijn. Je kunt jezelf hiermee dus als dé lokale expert in de spotlights zetten.

Prijs onafhankelijk van views of kliks

Zoekers krijgen altijd twee Podiumplaats-advertenties te zien. Zijn er meer dan twee makelaars in de regio die Podiumplaats gebruiken, dan rouleren deze advertenties. Hier zit geen maximum aan, dus je advertentie wordt telkens opnieuw getoond. In funda desk kan je het aantal vertoningen van jouw Podiumplaats terugvinden.

Podiumplaats heeft een vast bedrag per maand, ongeacht het aantal vertoningen of kliks, in tegenstelling tot advertenties op platforms als Google of Facebook. Dit in combinatie met de relevantie van de vertoningen onder consumenten die actief zijn op de woningmarkt, maakt dat makelaars hun investering snel terugverdienen.

Stel in via funda desk

Dé manier om je als makelaar te profileren

In de huidige woningmarkt is de concurrentie om met name verkoopleads ongekend groot. Het is daarom essentieel om je als kantoor onderscheidend te profileren en onder de aandacht te blijven van potentiële klanten. Podiumplaats is een advertentieproduct dat heel goed past bij de marktdynamiek van deze tijd. Makelaars kunnen zichzelf hiermee expliciet naar voren schuiven.

Met een advertentieproduct als Podiumplaats kun je tóch zichtbaar blijven

Bovendien maak je zo optimaal gebruik van het etalage-effect van funda. Funda fungeert niet alleen als etalage voor woningen, maar ook voor de makelaar die deze verkoopt. Maar in een verkopersmarkt ben je als makelaar minder zichtbaar met je aanbod, omdat het relatief kort online staat. Met Podiumplaats kun je dit compenseren door tóch zichtbaar te blijven. Een zeer welkom middel dus, in tijden van minder exposure en een terugloop aan nieuwe opdrachten.

Nieuwe klanten bereiken via funda?

Dat kan! Jeroen en zijn collega’s adviseren je graag over hoe jij optimaal zichtbaar bent bij jouw doelgroep.

Jeroen BlomAccountmanager