'Ieder object standaard een Toppositie'
- 2 minuten leestijd‘Onderscheiden, service en aandacht’
Toppositie is meer dan een manier om een object extra onder de aandacht te krijgen, bijvoorbeeld om na een paar weken weer extra bezoeken te genereren. Ellen Aarts, makelaar in Rijen, ziet het zelfs als een manier om haar kantoor te profileren. ‘We laten zien dat we voor elke verkoop alles uit de kast halen, all-inclusive. Daarom krijgt élk object bij ons standaard een Toppositie.’
Marketing en positionering is eigenlijk altijd al een hobby geweest van Ellen Aarts, makelaar in het dorp Rijen, tussen Breda en Tilburg. Aarts begon 10 jaar geleden in de periferie van de makelaardij. Haar man had een makelaarskantoor, Roland Jansen Makelaardij, en zij deed als stylist de verkoopstyling. ‘Mijn man had veel oudere klanten, met donkere houten meubels in hun interieur, wat de verkoop lastig maakte.’
All inclusive
Als snel werd verkoopstyling een vast product van het kantoor, als onderdeel van een all-in-formule. ‘Dat brengen we niet apart in rekening, het is een extra service; een manier om ons te onderscheiden.’ Datzelfde geldt voor het inzetten van Toppositie. Bij het kantoor, tegenwoordig gerund door Aarts, is de inzet van Toppositie standaard bij elke woning. Ook nu de markt stevig is aangetrokken.
Zichtbare inzet
Aarts ziet nog wel meer voordelen van Toppositie. ‘We zijn als kantoor in de hele markt zichtbaar als een kantoor met aanbod. Voor zowel zoekers, verkopers als collega’s is het duidelijk dat we er zijn.’ En: ‘Ook als een object verkocht is, is er een positieve spin-off. Zoekers die op het object klikken zien dan toch dat objecten bij ons snel verkopen. Dat helpt mee bij het neerzetten van ons imago.’ ‘Maar’, vat ze het algemeen belang samen, ‘onze klanten en toekomstige klanten zien vooral dat we voor elk object dezelfde en volledige inspanning leveren, ongeacht de marktconjunctuur.’
Aandacht is het product
Aarts kiest er dus voor de kosten voor een Toppositie niet door te berekenen aan de klant. ‘Wij hanteren simpelweg een all-in prijs. Als ik denk dat er wat extra’s nodig is, qua publiciteit of marketing, dan is dat voor mijn rekening. Zo onderscheid ik me van de concurrentie.’ Toppositie is niet doorslaggevend, dat beweert Aarts zeker niet. ‘Maar het is een onderdeel van een pallet waarmee we de klant ondersteunen en ‘ontzorgen. En dat is wat je als klein kantoor in de regio wilt doen. Mijn product is aandacht.’
Laat je kantoor en diensten opvallen op de juiste plek.
En geef jezelf een extra opvallende positie boven de resultatenlijst.