‘Met een Toppositie genereren we meer aandacht’
- 3 minuten leestijdDit doet Toppositie voor je objecten
Toppositie biedt een aantal interessante mogelijkheden – zoals het promoten onder woningzoekers die op zoek zijn binnen een andere zoekplaats dan waar het object staat. Hoe ervaren je collega-makelaars dit? ‘Wij hebben het dubbele aantal bezoeken.’
Met Toppositie verschijnt een object in een carrousel boven de zoekresultaten van funda, binnen een opgegeven prijsmarge. Met Toppositie kies je bovendien zelf in welke zoekplaats je je object wil tonen. Dat is een aantrekkelijke optie voor makelaars die in kleinere gemeenten werkzaam zijn en een groter publiek willen aanspreken. Maar ook voor makelaars in grotere gemeenten die hun kansen willen spreiden. Zo verschijnt de woning in twee plaatsen tegelijkertijd: organisch in de resultatenlijst van de plaats waar het object staat en als Toppositie in een andere plaats naar keuze.
Het kleine Heeten
‘Wij vonden het interessant om Toppositie in een andere plaats te testen,’ vertelt Anouk Timmerman, officemanager bij Tysma Makelaardij in Deventer. Het makelaarskantoor zet een Toppositie in bij objecten die nét iets minder goed lopen. Timmerman: ‘Zoals de woning aan de Dorpsstraat in Heeten. Zoekers komen daar niet zo snel terecht; het ligt op een kwartier rijden van Deventer vandaan. Daarom hebben we er een Toppositie op gezet en op Deventer getarget. Sindsdien hebben we verschillende bezichtigingsaanvragen gehad.’ In eerste instantie had Timmerman een Toppositie afgenomen voor de woning in Heeten en in diezelfde plaats laten lopen. ‘Dat werkte niet. Heeten is een kleine plaats en er zijn weinig zoekers die daar specifiek op zoeken. In overleg met de verkoper hebben we de toen de plaats veranderd in Deventer.’
Spotlights
Ook makelaar Rick Zeedijk van Rick Zeedijk Makelaardij in Tiel zet de Toppositie in bij een grotere plaats. ‘Wij hebben een prachtige woonboerderij te koop staan in Erichem, een dorp met slechts vijfhonderd inwoners. Dat schiet niet op.’ Zeedijk koos voor een Toppositie en richtte zijn pijlen op Tiel. Inmiddels is de tweede bezichtiging binnen. Zeedijk: ‘Natuurlijk, een woning doet dat zelf. Maar met een Toppositie genereren we meer aandacht. We hebben het dubbele aantal online bezoeken en krijgen meer respons. Dat is erg opvallend.’
Profilering voor de makelaar
Timmerman merkt dat verkopers enthousiast zijn als zij hun over de mogelijkheden van Toppositie vertelt. ‘Wij zetten een Toppositie niet bij elk object in, we willen verkopers niet op extra kosten jagen. Maar wanneer uit de objectstatistieken blijkt dat het bereik minder scoort dan het gemiddelde aanbod in die regio, overleggen we met de verkopers of ze er verstandig aan zouden doen om een Toppositie af te nemen. Daarna kunnen wij ze precies laten zien wat een Toppositie voor hun woning doet.’ Volgens Zeedijk snijdt het mes aan twee kanten. Een Toppositie zal helpen om meer top of mind te komen bij potentiële verkopers. ‘Het is ook een goede profilering voor ons makelaarskantoor. Onze kantoornaam komt ook bij een extra groot publiek voorbij.’
Meer potentiële klanten bereiken met je objecten?
Met Toppositie zien meer zoekers je object voorbij komen, maar óók je kantoornaam. Zo werk je actief aan je naamsbekendheid. Je bestelt Toppositie via funda desk.