Een extra boost met Woning in beeld
- 3 minuten leestijdZantman Makelaardij opereert lokaal en regionaal vanuit Burgum, midden in het fraaie Friese land, ten oosten van Leeuwarden. Herman de Vries geeft aan dat hij Woning in beeld niet voor elk object inzet. Wanneer dan wel? De Vries: ‘Het kan zijn dat de belangstelling voor een woning terugloopt en dat je een extra marketinginspanning wil doen. Dan is een maand lang op de homepage van funda staan natuurlijk aantrekkelijk. Of als je een woning in de verkoop hebt die niet standaard is. Want standaard verkoopt toch wel. Maar wat als je meer bereik wil voor een bijzonder object?’
Bereik buiten regio
De Vries vertelt dat hij om meerdere redenen Woning in beeld inzet. ‘Zoals voor een woning die in een hogere prijsklasse valt. Waar vind je de onbekende koper voor dat object? Je weet niet waar die koper zit. En hij weet niet dat zijn nieuwe woning op hem wacht, bij jou. Dus zoekt hij ook niet in jouw regio. Met Woning in beeld doe je een suggestie, laat je een mogelijkheid zien. Het kan zomaar zijn dat je iemand aan het denken zet die in een ander deel van het land aan het rondkijken is.’
Provincie of heel Nederland
Woning in beeld kun je inzetten voor heel Nederland. Dan zien alle bezoekers van funda je object op de homepage. Maar je kunt ook kiezen voor één, twee of drie provincies. Potentiële kopers die zoeken in deze provincie(s) krijgen je object dan op de homepage te zien. De Vries kiest bij voorkeur voor heel Nederland. ‘Maar het hangt ook af van wat de opdrachtgever wil. Een projectontwikkelaar vindt de kosten van Woning in beeld niet hoog. Een particulier vindt die extra uitgave soms te veel. Zelf zou ik wel altijd voor landelijk kiezen, want je weet van tevoren niet waar jouw koper zit.’
‘Als Woning in beeld niet het gewenste resultaat oplevert, moet er iets anders spelen’
Waarom kiest Zantman Makelaardij voor Woning in beeld als marketinginstrument bij niet-standaard objecten? De Vries antwoordt stellig: ‘De prijs-kwaliteitverhouding van Woning in beeld is goed. Als je een bijzondere doelgroep wil bereiken, dan werkt het gewoon. Funda noemt het een extra boost, nou dat is het ook!’
Nuancering
Levert de inzet van Woning in beeld dan altijd succes op? Daar moet De Vries wel een nuancering in aanbrengen. ‘Kijk, als de woning verkocht is dan is de klant blij dat je Woning in beeld hebt ingezet. En als het niet het gewenste resultaat oplevert, dan is hij natuurlijk teleurgesteld. Maar dan kijk je verder wat er aan de hand kan zijn. Dan moet er iets anders spelen. Dan ligt het dus niet aan het bereik.’
Terug naar de regio
Als voorbeeld schetst De Vries een recente inverkoopname, een samenwerking met een projectontwikkelaar. ‘We kregen een oude boerderij in Oentsjerk in de verkoop waarvan een deel omgebouwd was tot vijf woningen. De belangstelling bleef achter. We hebben toen Woning in beeld landelijk ingezet en er kwamen mensen uit Noord-Holland op af. Zij hadden de woning gezien en waren geïnteresseerd omdat ze terug wilden naar deze regio.’
De Vries noemt nog een voorbeeld. ‘Eenzelfde soort project, maar dan in Garyp. Toen we Woning in beeld landelijk inzetten, kregen we interesse van mensen uit de buurt van Amsterdam. Ze wilden weg uit de drukte en werden getriggerd door de mooie ligging van ons object. De winters brachten ze door in het buitenland en voor de zomer wilden ze de rust en de ruimte van Friesland overwegen. Terwijl ze helemaal geen binding met de regio hadden. Zo zie je maar!’
Tips voor Woning in beeld
De Vries heeft nog een aantal tips voor andere makelaars die Woning in beeld overwegen:
Gebruik Woning in beeld voor de niet-standaard woningen of de wat duurdere objecten.
Gebruik het als je je bereik wilt vergroten en niet exact weet waar je doelgroep zich bevindt.
Maak het onderdeel van je hele marketingstrategie. ‘Ik gebruik daarnaast funda Compleet en zet in op Facebook-campagnes.’
Geef een bijzonder object het grootst mogelijke publiek
Met Woning in beeld bereik je miljoenen bezoekers via de homepage van funda