'Met Kantoorprofiel Pro kunnen we meer van onszelf laten zien'

4 minuten leestijd

Waarom makelaars kiezen voor een uitgebreide kantoorpagina

Sinds de introductie van Kantoorprofiel Pro hebben al veel makelaars gekozen voor deze uitgebreide kantoorpagina op funda. We vroegen zowel een groot als een klein kantoor naar hun ervaringen: Menno Mönch van Mooijekind Vleut Makelaars, een kantoor met vier vestigingen, en Ivo van der Leek van Ivo van der Leek Makelaardij.

Vanwaar de beslissing om Kantoorprofiel Pro te gebruiken voor jullie kantoor?

Om drie redenen, begint Menno Mönch. ‘Ten eerste omdat we het altijd leuk vinden om mee te doen met nieuwe dingen. Wij zijn een wat groter kantoor en lopen graag voorop. Bovendien willen we professionaliteit uitstralen. Dat kan het beste met Kantoorprofiel Pro, dat ons in staat stelt meer van onszelf te laten zien. Daarbij is het belangrijk, en dat is meteen de derde reden, dat we de informatie over ons kantoor persoonlijk kunnen maken en aan de klant kunnen laten zien wie we zijn.’

Ook voor Ivo van der Leek is de professionele uitstraling een argument: ‘We vinden Kantoorprofiel Pro professioneler overkomen dan de standaard kantoorpagina. En omdat je hiermee ook een persoonlijk contactblok bij objecten kunt plaatsen, zien mensen meteen een gezicht bij de makelaar. Klanten zeggen vaak: ‘O, jij bent het echt van de foto’, of: ‘We herkennen je van het internet’.’

Kantoor & Diensten
De voordelen van een persoonlijk contactblok op je objectpagina's

Het persoonlijk contactblok is de nieuwste ontwikkeling voor makelaars. Hoe zet je dit in?

Lees meer

Wat vinden jullie van de mogelijkheden die je met Kantoorprofiel Pro hebt om informatie te delen?

Van der Leek: ‘Doordat je foto’s kunt toevoegen kun je je verhaal ook visueel beter overbrengen. Ik ben vooral blij met de mogelijkheid om inzicht te geven in ons werk. En dat we kunnen laten zien wie er bij ons werken. Daarmee maak je het persoonlijker. Samen met bijvoorbeeld de recensies van klanten, ons aanbod en wat we recent verkocht hebben, biedt Kantoorprofiel Pro een totaalplaatje van ons kantoor.’

Mönch: ‘De mogelijkheden gaan mij nooit ver genoeg. Ik ben vooral blij dat we hiermee kunnen laten zien dat we vier kantoren hebben en dat we de kantoorpagina’s van deze kantoren naar elkaar kunnen laten verwijzen. Dat is een van de punten waarmee we ons willen onderscheiden van andere makelaars.’

Met Kantoorprofiel Pro kun je ook een persoonlijk contactblok toevoegen aan objectpagina’s. Heeft dat voor jullie toegevoegde waarde?

Mönch is daar heel blij mee: ‘Zo zien klanten direct wie van onze makelaars de verkoop van het betreffende pand begeleidt.’

Van der Leek: ‘Daar sluit ik me bij aan. Kandidaat-kopers herkennen ons nu als we aan komen lopen voor een bezichtiging. Dat was voorheen niet zo. Het persoonlijk contactblok was voor ons een van de redenen om voor Kantoorprofiel Pro te kiezen.’

Welke indruk willen jullie achterlaten bij bezoekers van jullie kantoorpagina? En biedt de pagina daarvoor voldoende mogelijkheden?

‘Wij zijn een professioneel kantoor, dat goed geïnformeerd en open is’, zegt Van der Leek. ‘En ja, het lukt om dat op de kantoorpagina uit te stralen. Ook al hadden we nog niet alle informatie compleet toen we de pagina online zetten; ik denk dat die in het begin voor 70% gevuld was. Maar dat is nog altijd veel beter dan de basiskantoorpagina. Inmiddels vullen we de informatie beetje bij beetje aan en zorgen we voor beter beeldmateriaal. Maar je snapt, daar komen we niet altijd aan toe, want klanten gaan altijd voor.’

Mönch: ‘Het doel van onze kantoorpagina is mensen ervan overtuigen dat ze bij ons in goede handen zijn. Dat we alles strak en goed regelen, dat we de zaken goed voor elkaar hebben en dat ze weten waar ze met ons aan toe zijn. We hebben bijvoorbeeld onze zes beloftes aan de klant opgenomen, en de garanties die we bieden. De beoordelingen van andere klanten, die ook op de pagina staan, vormen het bewijs voor wat we beloven.’

Tot slot, vind je dat funda makelaars helpt zich beter te onderscheiden met Kantoorprofiel Pro?

‘Ik ben blij dat er een pagina is waar je als makelaar niet in een strak keurslijf zit en waarop je de vrijheid hebt om jezelf op je eigen manier te profileren’, zegt Mönch. ‘Mijn antwoord is dus ja.’

Van der Leek: ‘Of je je onderscheidt ligt natuurlijk ook aan de concurrentie. Kantoorprofiel Pro is in elk geval een goede manier om te laten zien wie je bent. Dat werkt alleen maar in je voordeel.’

Geef potentiële kopers een goede eerste indruk met Kantoorprofiel Pro.

Breid je kantoorpagina uit met foto's, video's en extra informatie en voeg een persoonlijk contactblok toe aan je objectpresentaties.

Bestel in funda desk