‘Mijn werk gaat veel verder dan een zakelijke transactie’
Makelaar Annemarie Geels richt zich specifiek op senioren die willen verhuizen
Annemarie Geels was helemaal niet van plan om zich als makelaar specifiek op senioren te richten. Toch gebeurde het. Het bleek een schot in de roos. ‘Ik ben een soort projectmanager die senioren gedurende de gehele reis begeleidt.’
‘Toen ik zes jaar geleden als makelaar startte, dacht ik: ik wil het anders doen dan anderen. Met meer tijd en aandacht voor de klant. Dat trok automatisch een doelgroep aan die daar behoefte aan heeft: senioren.
Steeds meer ben ik me gaan richten op een ouder wordende doelgroep die van groot naar klein wil verhuizen, later ben ik me ook gaan richten op vraagstukken rondom nalatenschap. Dat zijn onderwerpen waarvoor tijd en aandacht hard nodig zijn.
Eén contactpersoon geeft rust
Wanneer een klant voor mijn kantoor kiest, kiest hij voor mij. Ik ben het gezicht en de enige contactpersoon. Dat geeft rust, zo hoeven mijn klanten niet tien keer hun verhaal te doen. Ik sta nooit binnen een half uur buiten en heb nog nooit een open huis gedaan.
Daarnaast gaat mijn werk veel verder dan een zakelijke transactie: ik zorg ervoor dat de spullen worden ingepakt en uitgepakt en kan mijn klanten begeleiden bij het vinden van een passend financieel adviseur. Deze mensen hebben vaak geen netwerk en ik zie mezelf meer als een projectmanager die ze gedurende de reis begeleidt.
Makelaar Annemarie Geels heeft zich gespecialiseerd in de behoeften van senioren met een verhuiswens.
Gigantische waardering, weinig reviews
Collega’s snappen vaak niet hoe ik dat toch doe. ‘Waar haal je de tijd vandaan?’ Laat ik het zo stellen: mijn courtage is ondergeschikt aan mijn werk, want ik organiseer zo veel meer dan alleen de verkoop. Dat geeft mij ontzettend veel voldoening.
De waardering die ik terugkrijg, is gigantisch. Dat zie je niet terug in de reviews, want een groot deel van mijn klanten heeft geen internet. Aan de andere kant word ik zelden na zes uur ’s avonds gebeld, want deze doelgroep houdt nog graag rekening met kantoortijden.’
Zo bereik je de babyboomers
Faciliteer en speel in op derde jeugd, zorgen en trots.