Nieuw: e-learnings voor makelaars
- 3 minuten leestijdSchrijf je in en verbreed in korte tijd je kennis over marketing
Onlangs lanceerden we de Marketing fundamentals: gratis e-learnings voor makelaars waarmee je op een leuke en snelle manier je kennis verbreedt over marketing. Schrijf je in en krijg elke week een les in je inbox.
‘Goede makelaars zijn goede marketeers’, zei vastgoedstrateeg Arjan Terpstra eens. En dat moet ook, want de markt met vastgoedprofessionals is competitief. Wie opdrachten wil, moet zichtbaar zijn en blijven voor potentiële klanten. Maar hoe doe je dat als je geen marketeer in huis hebt?
Lees ook: '‘Goede makelaars zijn goede marketeers’'Ontsnappen uit de waan van de dag
‘Veel makelaars weten wel dat marketing belangrijk is, maar weten niet waar ze moeten beginnen omdat het niet hun expertise is’, vertelt Hilje, B2B marketeer bij funda. ‘Grotere makelaarskantoren hebben vaak een of meer marketeers in dienst. Voor kleinere kantoren is het lastiger om marketing goed aan te pakken. Je moet uit de waan van de dag kunnen ontsnappen om je op iets nieuws als marketing te richten. Met deze serie e-learnings willen we makelaars daar heel gericht mee helpen.’
Modules cherry picken
Wil je je bijvoorbeeld graag verdiepen in contentmarketing, dan kun je kiezen uit deze drie modules:
Hoe begin je met contentmarketing?
Hoe schrijf je een blog?
Leadgeneratie via contentmarketing
Deze modules hebben we samen met marketingspecialisten gemaakt en zijn specifiek toegespitst op de praktijk van de makelaar. Hilje: ‘Er zit geen volgorde in de modules. Je kunt zelf cherry picken welke je wanneer wilt volgen.’
Nadat je je hebt aangemeld voor een module, ontvang je elke week een e-mail met een compacte les. Die les bestaat uit een video van maximaal 7 minuten, waarin alle verdiepende stof van die week behandeld wordt. En wie liever leest, kan dezelfde lesstof ook in tekstvorm tot zich nemen. Aan het einde van elke les volgt een korte quiz om je opgedane kennis te testen.
Hilje: ‘Wanneer je alle lessen hebt doorlopen ontvang je een badge van funda. Die badges kun je online delen op bijvoorbeeld je website of social mediakanalen, om te laten zien dat jij verstand hebt van marketing of een expert bent in promotie via funda. Op die manier onderscheid je jezelf van de concurrentie en bereik je mogelijk weer nieuwe klanten.’
Meer grip op nieuwe opdrachten
Een module die Hilje in elk geval wil aanraden is leadgeneratie via contentmarketing. Hierin leer je heel concreet hoe je door middel van content leads naar je website kunt trekken, daar uit de anonimiteit kan halen en vervolgens kan converteren naar klanten. Als je die stof goed in de praktijk kan toepassen, denk ik dat veel makelaars hier wat aan hebben en veel meer grip krijgen op het verkrijgen van nieuwe aan- of verkoopopdrachten.’
Leadgeneratie met content
Van content naar klanten: in deze module ontdek je hoe je met jouw content leads genereert en opwarmt. Bekijk de module
Naast de modules over contentmarketing, zijn er ook e-learnings over het gebruik van funda voor beginners en gevorderden. Ben je net begonnen als makelaar, dan kun je op deze manier bijvoorbeeld de basis leren van het plaatsen en promoten van objecten op funda. En heb je deze basis al onder de knie, dan is het misschien interessant om de module te volgen over het promoten van je kantoor via funda. Of om te leren hoe je de data en inzichten die funda biedt in je voordeel gebruikt.
Elke week een half uurtje
De modules duren, afhankelijk van het onderwerp, drie tot zes weken. Hilje: ‘Ik zou zeggen: plan een half uurtje per week in, meer is het niet, en je bent verzekerd van nieuwe kennis. We zijn erg benieuwd hoe makelaars deze e-learnings ervaren. Mocht je zelf dieper in een bepaald onderwerp willen duiken, dan horen we het graag. We kijken of we de modules in de toekomst verder kunnen uitbreiden met andere onderwerpen die interessant zijn voor makelaars.’