‘Wij gebruiken voor elk object een Blikvanger’

Article Primary Image - ‘Wij gebruiken voor elk object een Blikvanger’
3 minuten leestijd

Hoe Bos Makelaardij vol inzet op herkenbaarheid

Met Blikvanger valt een object op tussen het huidige aanbod. Dat weet Hugo Vries van Bos Makelaardij als geen ander: hij zet het promotiemiddel voor elk te koop staand object in. ‘We kunnen duidelijk zien dat we beter presteren.’

Toen Blikvanger werd gelanceerd, twijfelde Hugo Vries van Bos Makelaardij in Baarn geen moment. Hij stopte met het adverteren in de lokale krant en nam direct Blikvanger op in het all-inverkooppakket van zijn kantoor. Waarom? ‘Wie een huis zoekt op funda, ziet in eerste instantie kleine postzegeltjes,’ stelt Vries. ‘Dat valt niet op. Ik ben van mening dat een grote foto in de resultatenlijst veel beter is.’

Vries vindt dat elk huis dat aangemeld wordt, goed moet opvallen. ‘Een tekoopbord in de tuin zetten, is daar maar een klein onderdeel van. Dat kom je tegen als je fysiek in de buurt bent. Met een betaald promotieproduct als Blikvanger targetten we actief op zoekers. Dat is een heel ander soort reclame.’

Geen discussie, één uniform beeld

Bij Bos Makelaardij werken ze altijd met een all-inpakket. Elk object krijgt standaard eigen plattegronden, er worden altijd foto’s door dezelfde fotograaf gemaakt en elk object wordt dus extra uitgelicht in de zoekresultatenlijst. Vries: ‘We vinden het belangrijk om een eenduidig beeld uit te dragen. Als je de klant de keuze laat of hij wel of niet 360 graden foto’s wil of een filmpje, heb je over elk onderdeel een discussie. Wij geloven in de kracht van deze middelen en daarom bieden we ze in één pakket aan.’

Blijven onderscheiden

Elk object is anders en vraagt dus ook om een andere Blikvanger-aanpak, vindt Vries. Bij elk object benoemt het kantoor in een aantal korte steekwoorden wat de meest in het oog springende features van het huis zijn. Heeft een huis vijf slaapkamers, of een grote tuin? Dan moet dat in de resultatenlijst staan.

Vries: ‘Op dit moment onderscheiden wij ons met Blikvanger omdat in onze regio niet zoveel andere kantoren Blikvanger gebruiken. Ik kan alleen maar hopen dat mijn collega’s ons voorbeeld níét volgen. Want als iedereen Blikvanger gaat gebruiken, heeft het minder effect.’

Blog
Hoe valt mijn Blikvanger nog op tussen al die andere Blikvangers?

Blog | Accountmanager Ralph Neijndorff legt uit wat je kunt doen als meerdere makelaars in jouw regio een Blikvanger gebruiken.

Lees meer

‘We kunnen heel duidelijk zien dat onze objecten beter presteren. Het aantal hits dat wij genereren is veel groter dan dat van onze collega’s, soms wel 50 procent beter. Natuurlijk kost Blikvanger geld, maar de perfecte presentatie van een woning loont, blijkt ook uit deze cijfers.’

Objecten en kantoor vaker gevonden

Blikvangers brengen niet alleen objecten onder de aandacht van zoekers. Ook het logo en de kantoornaam van Bos Makelaardij komen voortdurend in de zoekresultatenlijst voorbij van mensen die in Baarn naar huizen kijken.

Of Blikvanger ook helpt om meer nieuwe opdrachten te krijgen, durft Vries niet met zekerheid te zeggen. Het succes laat zich moeilijk meten en het is vaak een mix van mond-tot-mondreclame, online reclame en tekoopborden die een uiteindelijke klant over de streep trekt. Wat wel opvalt, is dat de kantoorpagina van Bos Makelaardij op funda anderhalf tot twee vaker bekeken wordt dan die van andere kantoren in Baarn. ‘Ik hoor regelmatig terug dat mensen onze naam vaak op funda voorbij hebben zien komen.'

Val extra op in de resultatenlijst

Voeg met Blikvanger meer foto's, een omschrijving én je kantoorlogo toe aan je objectpresentatie.

Bestel in funda desk