Beter inzicht in intenties van leads via kantoorpagina
- 1 minuten leestijdZie direct of een lead contact wil over kopen, verkopen of bezichtigen
Waarom deze aanpassing?
Via jouw unieke kantoorpagina op funda kunnen consumenten contact opnemen met jouw makelaarskantoor. Dit kan onder andere door te bellen of via het contactformulier op deze pagina. Uit feedback van makelaars bleek dat zij graag meer willen weten over een lead die ze binnenkrijgen via de kantoorpagina. Daarom hebben we het proces voor het aanleveren van leads onder de loep genomen en verbeterd.
Wat er is veranderd?
Voor makelaars met Kantoorprofiel Pro is de contactbalk bovenaan de kantoorpagina nu ‘vastgepind’. De contactopties blijven altijd in beeld, ook als de bezoeker naar beneden scrolt op jouw kantoorpagina. Zo leggen we de nadruk op contact opnemen met jouw kantoor.
Bij het invullen van het contactformulier – na het klikken op de button ‘stuur e-mail’ – kan de consument nu kiezen uit vier opties: ‘ik wil misschien verkopen’, ‘ik zoek een aankoopmakelaar’, ‘ik wil een huis bezichtigen’ en ‘overig’. Deze intentie staat in de onderwerpregel van de mail die jij ontvangt wanneer het formulier is verstuurd. Zo kun je de lead meteen beoordelen en opvolgen.
Wanneer een consument tijdens één sessie op funda meerdere keren contact opneemt, worden hun gegevens automatisch ingevuld. Zo wordt de stap om contact op te nemen nog kleiner.
De e-mails die je ontvangt nadat een consument het formulier heeft ingevuld, zijn verbeterd. Ze bieden meer overzicht en je ziet direct wie contact opneemt en wat de intentie en specifieke vraag zijn.
Wat moet je hiervoor doen?
Je hoeft hier niks voor te doen. Het vernieuwde formulier staat live en de vernieuwde e-mails ontvang je nu.
We hebben de klantreis rondom de kantoorpagina verbeterd, voor de consument en de makelaar. Met prominentere contactopties, het aangeven van de contactintentie én verbeterde leadmails, willen we de kans op een kwalitatieve lead vergroten