Meer grip op contactaanvragen via objectpagina’s

- 1 minuten leestijd

Beter inzicht in de intentie van de bezoeker 

Waarom deze aanpassing? 

Funda-gebruikers kunnen via verschillende routes contact opnemen met jouw makelaarskantoor. Bijvoorbeeld via je kantoorpagina en objectpagina’s. Eerder informeerden we je al over het verbeterde leadproces via jouw kantoorpagina; nu is ook het leadproces dat via objectpagina’s verloopt geoptimaliseerd. Zo zie je in één oogopslag waarom iemand contact opneemt.  

Wat er is veranderd?  

  • De oranje knop in het contactformulier is gewijzigd van ‘stuur e-mail' naar ‘neem contact op’. Uit tests met funda-bezoekers blijkt dat ‘neem contact op’ 25% meer kliks op de button opleverde. Door deze wijziging is het totale aantal contactaanvragen op de objectpagina (dus inclusief bezichtigingsaanvragen en telefoonkliks) met 4% gestegen. 

  • Bij een bezichtigingsaanvraag kunnen consumenten nu meerdere dagen en dagdelen doorgeven in plaats van één. Dit zorgt voor meer flexibiliteit om een afspraak in te plannen.  

  • Het formulier krijgt een login-knop voor uitgelogde gebruikers. Zo wordt het voor consumenten makkelijker om hun gegevens in te vullen.   

  • Als een consument tijdens één sessie op funda meerdere formulieren invult, worden eerder ingevoerde gegevens automatisch overgenomen. Ook dit vereenvoudigt de stap om contact op te nemen.  

  • De e-mails die jij ontvangt naar aanleiding van een ingediend formulier zijn verbeterd. Ze bieden meer overzicht en je ziet sneller wie contact opneemt en om welk object het gaat.  

LOCKED Image - Update MKLR - Before - Meer grip op contactaanvragen via objectpagina’s
LOCKED Image - Update MKLR - Before - Meer grip op contactaanvragen via objectpagina’s

Wat moet je hiervoor doen? 

Je hoeft hier niks voor te doen.  

57%Van alle contactaanvragen via de objectpagina is nu een bezichtigingsaanvraag; in de oude situatie was dit ongeveer 32%.
bron: funda, 2024

Door het proces van contactaanvragen te optimaliseren, maken we het voor consumenten makkelijker en duidelijker hoe en waarvoor ze contact kunnen opnemen. Daarnaast zien makelaars in één oogopslag wat voor een objectlead er binnenkomt.

Bart KögelerProduct Manager bij funda